ارومیه -ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: تاکنون ۱۵۵هزار و ۹۳۷ دُز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده که ۱۴ هزار و ۳۸۸ دُز مربوط به نوبت سوم بوده و ۱۶.۲درصد جمعیت را شامل می شود.

دکتر رحیم صمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین ۷۴ هزار و ۶۴۱ دُز مربوط به نوبت اول و ۶۶ هزار و ۹۰۸ دُز نیز مربوط به نوبت دوم است.

وی با بیان اینکه کل موارد مثبت بیماری نیز تاکنون در این شهرستان ۱۶ هزار و ۸۱۲ نفر مورد بوده است، ادامه داد: متاسفانه تاکنون ۱۸۸نفر از شهروندان را از دست داده ایم.

رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو ادامه داد: میزان پوشش جمعیت روستایی و عشایری نیز تاکنون ۸۷.۳ درصد بوده و ۷۴.۳ درصد نیز زنان باردار نیز واکسینه شدند.

وی ادامه داد: تاکنون انواع مختلف واکسن شامل اسپوتنیک، سینوفارم، بهارات، آسترازنکا و برکت در ماکو به شهروندان تزریق شده است.

صمدی تاکید کرد: واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی درمانی، مهمترین راهکار مقابله با کروناست و همه باید در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به مخاطرات شدید بهداشتی سویه جدید(امیکرون) و نگرانی از گسترش این بیماری با توجه به مشاهده مواردی از ابتلا در کشورهای همسایه، استان و شهرهای همجوار، خواستار تزریق دُز سوم واکسن و عدم تردد و مسافرت همشهریان برای جلوگیری از ورود بیماری به شهرمان شد.

دکتر صمدی با قدردانی از اصحاب رسانه در خصوص تشویق و ترغیب مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همچنین دریافت دُز سوم واکسن کرونا اظهار داشت: با وجود تلاش بی وقفه کادر درمان در ۴۵ مرکز واکسیناسیون متاسفانه به پوشش صددرصدی دُز دوم نرسیده ایم و هنوز برخی از شهروندان تمایلی به زدن واکسن ندارند.

وی گفت: کوچکترین سهل انگاری باعث تغییر وضعیت شهرستان و طغیان بیماری علی الخصوص در سنین زیر ۳۰ سال و کودکان خواهد شد و در ادامه خواستار جدی گرفتن واکسیناسیون پرسنل ادارات و نظارت های موثر توسط مسئولین و متولیان امر مربوطه گردید.

رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو تاکید کرد: با توجه به افزایش کاملاً محسوس بیماران سرپایی، نمونه های PCR  و شاخص مثبت شدن نمونه ها، ازدحام بیماران در تنها بیمارستان شهرستان و لزوم فعالیت شبانه روزی درمانگاههای سطح شهر جهت کمک به مداوای بیماران سرپایی را می طلبد.

وی همچنین آمادگی مراکز سرپایی و PCR را برای شروع پیک ششم احتمالی را اعلام داشت.

 به گزارش ایرنا، شهرستان ماکو هم اکنون در وضعیت زرد کرونایی در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.