۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۲۳:۱۹
کد خبرنگار: 1169
کد خبر: 84651506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱ درصد مردم شوط دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

ارومیه – ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شوط گفت: ۲۱درصد مردم در این شهرستان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و ما انتظار داریم در روزهای آینده این آمار افزایش چشم گیری یابد.

دکتر «رضائیه آزادی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در موج ششم بیماری قرار داریم و سویه‌ی غالب اُمیکرون است، ویژگی آن انتقال بسیار سریع و ابتلای کودکان است، راه کار اصلی جهت مبارزه با بیماری همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی و ادامه واکسیناسیون به ویژه برای کودکان است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شوط ادامه داد: خوشبختانه به دلیل‌ واکسیناسیون تعداد بیماران بدحال و نیازمند بستری نسبت به موج های قبلی کمتر است، اما تعداد بیماران سر پایی به شدت افزایش یافته و باعث ازدحام در مراکز درمانی به ویژه بیمارستان شده است.

دکتر آزادی بیان کرد: مردم عزیزمان در صورت داشتن علائم حتما" به مرکز ۱۶ ساعته (مرکز بهداشت شماره یک) مراجعه کنند که بهترین مرکز درمانی جهت همین مورد بوده و خدمات پزشکی، آزمایشگاهی (تست کرونا)، مراقبت ها(سرم تراپی، اکسیژن تراپی) در آن ارایه می شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پوشش‌ واکسیناسیون در سطح شهرستان نوبت اول ۸۵ درصد و نوبت دوم ۷۷ درصد و نوبت سوم ۲۱ درصد است ضمن اینکه آمار مبتلایان تا این لحظه پنج هزار و ۱۸۶ نفر بوده است.

دکتر آزادی تاکید کرد: واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی - درمانی، مهمترین راهکار مقابله با کروناست و همه باید در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند. همچنین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک، شستشوی مرتب دست ها، رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی و تهویه مناسب جهت جلوگیری از پیشرفت بیماری رعایت شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان شوط که در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است هم اکنون در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha