ارومیه- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در دهه مبارک فجر امسال تعداد ۱۰ واحد صنعتی، معدنی و زیرساختی در استان افتتاح می شود.

غلامرضا بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال ۱۹۵ واحد صنعتی در این استان با حجم سرمایه گذاری ۲۸ هزار و ۸۸۹ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با وارد شدن این واحد های تولیدی برای ۲ هزار و ۸۷۱ نفر اشتغال مستقیم فراهم شده است.

وی ادامه داد: در حوزه صنایع به لحاظ صدور پروانه بهره برداری ایجادی و یا توسعه واحدهای صنعتی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش و از لحاظ حجم سرمایه گذاری نزدیک به ۱۲۰ درصد و در حوزه اشتغالزایی ۱۴ درصد افزایش داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: امسال ۲ هزار ۹۱ فقره جواز تأسیس و توسعه با حجم سرمایه گذاری ۷۷۰ هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال و با پیش بینی ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴۶ هزار و ۳۳ نفر نیز در این استان صادر شده است.

بابایی افزود: در زمینه صدور جواز تأسیس و توسعه در این مدت نیز نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به لحاظ صدور جواز ۵۷ درصد، از لحاظ حجم سرمایه گذاری انجام شده ۶۷۶ درصد و به لحاظ ایجاد اشتغال ۶۸ درصد افزایش را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: در دهه مبارک فجر امسال برای اولین بار در استان و در شهرستان بوکان واحد فرآوری کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن کنسانتره آهن برای جلوگیری از خام فروشی این ماده معدنی افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که با فعالیت این واحد علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای مواد معدنی استان واحد مذکور موتور محرکی برای فعال سازی معادن آهن راکد نیز محسوب خواهد شد.