نوشهر - ایرنا - فرماندار نوشهر از افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۹ طرح عمرانی ، آموزشی، بهداشتی ، فرهنگی و خدماتی در این شهرستان طی ایام دهه فجر امسال خبر داد.

سعید یزدانی روز سه شنبه افزود : ۴۲ طرح عمرانی، گردشگری، مسکونی و خدماتی با اعتبار ۴۴ میلیارد و ۳۳۳ میلیون تومان طی دهه فجر جاری به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: این طرح ها شامل ۲۱ طرح برق رسانی و اصلاح شبکه با هشت میلیارد تومان اعتبار ، ۹ طرح مخابراتی با ۳ میلیارد  و ۴۶۰ میلیون تومان، ۳ طرح آموزشی با ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ، ۲ طرح عمرانی بخشداری، طرح هادی بنیاد مسکن، آبخیزداری ، بهداشت و درمان ،کمیته امداد و ورزش و جوانان است.

فرماندار نوشهر افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار، بهره برداری از بند مشبک سرشاخه‌گیر خیرودکنار با هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و افتتاح مرکز خدمات جامع روستایی مرزگاه در بخش مرکزی با با اعتبار پنج میلیارد تومان را از دیگر طرح های آماده افتتاح در این شهرستان عنوان کرد.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی هفت طرح با پیش بینی هزینه بالغ بر ۸۰۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در این شهرستان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: شروع عملیات اجرایی گاز رسانی از ونوش به کدیر در بخش کجور و ادامه آن به بخش بلده شهرستان نور با ۸۰۰ میلیارد تومان مهم ترین این طرح ها است.

یزدانی به برگزاری بیش از ۶۰ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی نیز دهه فجر امسال در نوشهر اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده های شهدا و برگزاری یادواره شهدا، رزمایش کمک های مومنانه ، مسابقات هنری، فرهنگی و ورزشی ، اجرای رژه خودرویی و موتوری نیروهای مسلح و برپایی ایستگاه انقلاب و کرسی آزاد اندیشی ، همایش پیاده روی خانوادگی، برگزاری کارگاه های آموزشی، جشنواره علمی و تجلیل از نخبگان علمی و  مسابقات محفل انسی با قرآن  بخشی از این برنامه ها است.