همدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه اقدامات اجرایی جشنواره از ۲رماه گذشته آغاز شده است، گفت: سالن‌های مجتمع‌های فرهنگی و هنری بوعلی‌سینا و آوینی تجهیز و برای برگزاری این رویداد آماده شده‌ است.

به گزارش ایرنا  «احمدرضا احسانی» روز سه شنبه در جلسه ستاد اجرایی جشنواره بیست و هفتم تئاتر کودک و نوجوان، اظهار داشت: تلاش بر این است که این دوره از جشنواره متفاوت‌تر و بهتر از دوره‌های قبل برگزار شود.

وی گفت: تجهیزات مورد نیاز در روزهای آینده در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار می گیرد و همچنین برآورد تمام قراردادهای جشنواره در جلسات آینده انجام خواهد شد.

احسانی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ نفر میهمان جشنواره هستند  افزود: با توجه به شیوع کرونا، پیش‌بینی‌ و برنامه‌ریزی بر این است که اسکان میهمانان در چند هتل انجام شود.

به گفته او  تجهیزات سالن‌های شهرستان‌ها برای اجرای نمایش‌ها باید در ایام منتهی به جشنواره تامین شود و علاوه بر این عملیات عمرانی سالن تالار فجر تا اسفندماه به پایان خواهد رسید و در اختیار ستاد برگزاری جشنواره قرار می‌گیرد.

حضور ۵۲ گروه نمایشی در جشنواره 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم در این جلسه گفت: تا کنون حضور ۵۲ گروه نمایشی در جشنواره بیست و هفتم قطعی شده است.

«سیدمحمدرضا جوادی» با بیان اینکه داوری اولیه آثار به اتمام رسیده است، اظهار کرد: ۵۲ اثر در بخش‌های خردسال، کودک، نوجوان، خیابانی، خیمه‌شب بازی ، نقالی و پرده‌خوانی، فراگیر و کودکان زیر ۱۸ سال برای حضور در جشنواره انتخاب شده‌اند و ۳۰ نمایش در بخش رقابتی و ۱۰ اثر در بخش غیر رقابتی اجرا خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه بخشی از آماده‌سازی و برنامه‌ریزی برای جشنواره انجام شده است، یادآوری کرد: ۱۲ کمیته در جشنواره بیست و هفتم شکل گرفته که چهار کمیته جدید از جمله امور قراردادها، اعتبارات، تشریفات، خدمات و پشتیبانی اضافه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، در اسفند ماه سال جاری، با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.