انزلی – ایرنا - معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه در استان ۲۶۰ مرکز نیکوکاری وجود دارد بر ضرورت ساماندهی این مراکز با هدف افزایش اثربخشی های آنها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین جهانگیری در آیین یک مرکز فرهنگی نیکوکاری در مسکن مهر انزلی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری  بر توسعه و پررنگ کردن وجهه مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت : انقلاب اسلامی ثابت کرده هرکجا اموری را به مردم واگذار کرده زودتر به نتیجه رسیده است و مواردی که از سوی دولت حمایت می شود چندان اثر بخشی ندارند.

وی با بیان اینکه در استان گیلان ۲۶۰ مرکز نیکوکاری وجود دارد ، افزود : کمیته امداد دو وجهه دولتی و مردمی دارد لذا برای آنکه خدمات حمایتی کمیته امداد را در محلات به مردم آن محله واگذار کنیم سازمان طرحی را با عنوان مراکز نیکوکاری از سال ۹۲ پی ریزی کرد و در نتیجه در سطح کشور هشت هزار و ۶۰۰ مرکز نیکوکاری تاسیس شد .

وی تصریح کرد: این مراکز در شناسایی و کمک به نیازمندان درآن محلات تاسیس می شوند و ما به نبال برخورداری از مواهب و خدمات این مراکز با تخصصی سازی آن هستیم تا مراکز نیکوکاری در حوزه های تخصصی نیز فعالیت داشته باشند  .

جهانگیری اضافه کرد: سازمان به دنبال ایجاد ظرفیتی است که امور خیران کشور را ساماندهی کند .این نکته حائز اهمیت است که در سطح کشور موسسات خیریه بسیاری فعالیت می کنند که عدم ساماندهی آنها موجب شد تا اثر بخشی چندان موفق عمل نکنیم. 

وی خاطر نشان کرد : کمیته امداد استان گیلان بالغ بر ۱۲۷ هزار خانوار شامل ۲۲۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد که از امداد معیشت می گیرند و ماهانه بیش از ۶۰ میلیارد تومان مستمری به این افراد پرداخت می شود . بخشی از این مستمری ها براثر مواهب دولت و رهبری و بخشی دیگر از محل مردمی است و از خیرین می خواهیم دست کمیته امداد را  جهت توانمند سازی خانواده های تحت پوشش بگیرند .

۱۴۵ طرح اشتغالزایی کمیته امداد در انزلی به بهره برداری رسید

رییس کمیته امداد انزلی از افتتاح ۱۴۵ طرح اشتغالزایی کمیته امداد با ۶۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار و یک مرکز فرهنگی نیکوکاری در بندر انزلی خبر داد .

واحد موحدی فر روز سه شنبه در آیین افتتاح یکی واحد تولیدی پوشاک، گفت: طرح مذکور یک تولیدی پوشاک (کارگاه خیاطی) است که با دریافت مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات از محل بند ب تبصره ۱۶ برای سه نفر شغل ایجاد کرده است.

وی افزود: در دهه فجر امسال ۱۴۵ طرح اشتغالزایی با اعتبار ۶۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و ایجاد ۱۶۱ فرصت شغلی در انزلی به بهره برداری رسید.

رییس کمیته امداد بندرانزلی اظهار داشت : طی ۱۰ ماه گذشته ۲۶ فرصت شغلی از طریق صندوق ولایت با ۴۷ میلیارد ریال اعتبار ،۱۲۲ شغل از محل بند ب تبصره ۱۶ با ۶۳ میلیارد ریال اعتبار ، هفت طرح مشاغل خانگی با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار، چهار طرح هم افزایی بانک مهر با ۲۰۰میلیون ریال اعتبار و یک طرح عشایری با ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای جامعه هدف ایجاد شده است.

وی در آیین افتتاح مرکز فرهنگی شهید رجبی مقدم نیز گفت: با توجه به تورم اقتصادی و همجه نیازهای مردمی به کمیته امداد این اداره با حفظ برنامه درون سازمانی خود رویکردی جدیدی را آغاز کرد تا بتواند از برنامه های برون سازمانی و برون سپاری استفاده کند .

موحدی فر یکی از این برنامه های کمیته امداد را ایجاد مراکز خیریه و موسسات نیکوکاری اعلام کرد و افزود: امیدوارم این مراکز با کمک هیات عامل بتوانند به ولی نعمتان خود خدمت کند.