کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه اعلام کرد که به صورت ویژه از هنرمندان صنایع دستی حمایت می کنیم تا کالای خود را به تولید انبوه برسانند.

به گزارش ایرنا، «بهرام فاضلی» روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی کرمانشاه در تالار وحدت، اظهار داشت: باید بتوانیم کالاهای تولیدی هنرمندان استان را به منبعی برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی می تواند اشتغالزایی بالایی برای کرمانشاه داشته باشد، گفت: تمام مدیران استان باید حمایت از صنایع دستی را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اعلام کرد: به منظور حمایت از هنرمندان تمام فضاهای این اداره کل در شهر کرمانشاه و شهرستان ها را به منظور برگزاری نمایشگاه و عرضه محصولات فرهنگی به صورت رایگان در اختیار آنان قرار خواهیم داد.

فاضلی تاکید کرد باید فرهنگ جامعه را به سمتی پیش ببریم که حمایت از تولیدات داخلی و صنایع دستی به یک الگوی اساسی در کرمانشاه تبدیل شود؛ جوانان ما باید برای درآمدزایی از هنر خود خودباوری داشته باشند.

وی بر اهمیت برندسازی های محصولات فرهنگی تاکید کرد و گفت: در کشور ما نمادهای متعدد بومی برای برندسازی وجود دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده شود.

به گزارش ایرنا، دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان کرمانشاه که چهاردهم آذر ماه با رونمایی از پوستر کار خود را آغاز کرده بود، روز چهارشنبه در تالار وحدت کرمانشاه با معرفی ۲۲ محصول رهنگی برتر به پایان رسید.

دور نخست این جشنواره شامل ۲ بخش هدایای فرهنگی و عروسک بود اما در این بخش های نوشت افزار و اسباب بازی نیز به آنها اضافه شد و در نهایت آمار شرکت کنندگان از ۱۴۸ نفر به ۶۹۰ نفر رسید.

همزمان با برگزاری اختتامیه جشنواره، نمایشگاه آثار دریافتی در مجتمع هنری وحدت شهر کرمانشاه برپا شد که قرار است تا یک هفته همچنان میزبان علاقمندان باشد.