مشهد- ایرنا- گلزار شهدا در ۹۰ شهر و بیش از هزار و ۳۰۰ روستای خراسان رضوی همزمان با دهه مبارک فجر عصر پنجشنبه گلباران و عطرافشانی شد.

در آیین غبارروبی مزار شهدا در بهشت رضا(ع) مشهد، رییس ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی گفت: بنا به فرموده خداوند متعال در قرآن کریم، شهدا از بندگان محبوب خدا و گرامی ترین آنان هستند که در مرتبه ای بالاتر از مجاهدان قرار گرفته و نزد خداوند روزی می‌خورند.
حجت الاسلام عباس فرازی‌نیا افزود: شهدا بندگی خدا را تمام و کمال انجام داده اند و امروز به عنوان در رفتار و اخلاق، الگو و مایه افتخار جامعه خود شده اند و امروز ما میراثدار خون آنان هستیم.

مسوول روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مراسم مرکزی عطرافشانی و گلباران مزار شهدا با عنوان "میهمانی لاله‌ها" و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) پیشوای آزادگان جهان و بیش از ۱۷ هزار شهید سرافراز و گلگـون کفن استان خراسان رضوی، همزمان در گلزار بهشت رضا(ع) مشهد برگزار شد.

مهدی طوریان به حضور خانواده شهدا و ایثارگران و مردم قدرشناس استان در این مراسم اشاره و بیان کرد: سخنرانی، اجرای سرود و همراهی یگانهای مختلف نیروهای نظامی و انتظامی و مداحی مداحان اهل بیت (ع) از جمله برنامه های این مراسم در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) بود.


وی با اشاره به اجرای شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا در آیین مردمی مهمانی لاله ها ادامه داد: نظیر این مراسم در گلزار شهدای حرم مطهر رضوی (ع) و گلزار شهدای آرامستان خواجه ربیع و شهدای گمنام جبل النور کوهسنگی مشهد نیز برگزار شد.

پرونده ۱۷ هزار و ۳۲۱ شهید، ۵۰ هزار و  ۳۹۵ جانباز و سه هزار و ۳۹۲ آزاده دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم در بنیاد شهید خراسان رضوی ثبت است.