شیراز- ایرنا- در سومین روز از دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی ۷۲۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان داراب فارس آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیر کل راه و شهرسازی فارس، روز پنجشنبه در این آیین، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: برای ساخت این واحدهای مسکونی، ۱۷۰ هزار متر مربع زمین آماده سازی و تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان شده است.
محمود رضا طالبان افزود: این ۷۲۰ واحد در ۱۹۴ قطعه طراحی و به شکل ویلایی و در ۲ طبقه و هر طبقه شامل ۲ واحد که هر کدام حدودا ۱۲۰ متر مربع مساحت دارد اجرا خواهد شد.
وی، در خصوص اجرای پروژه‌هایی مسکونی به شکل ویلایی بیان کرد: این طرح جزو طرح‌هایی است که بسیار موفقیت آمیز بوده و در سطح کشور نیز مردم از آن استقبال فوق العاده‌ای داشته‌اند.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس بیان کرد: محمود رضا طالبان اظهار داشت: در شهرهایی که زمین کافی برای اجرای پروژه‌های ویلایی وجود دارد از این طرح در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده خواهیم کرد.
طالبان افزود: طرح ویلایی ساخت مسکن می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر پروژه‌ها باشد چرا که هم از سرعت اجرای بالایی برخوردار است و هم هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.
وی ادامه داد: مبلغ تسهیلات در نظر گرفته شده برای هر واحد مسکونی در این پروژه ۳۵۰ میلیون تومان است و مابقی نیز منهای قیمت زمین توسط متقاضی پرداخت می‌شود.
همزمان با دهه مبارک فجر، ۷۲۹ پروژه عمرانی در حوزه‌های مختلف با اعتباری افزون بر ۶ هزار و ۶۲۸ میلیارد تومان در این استان افتتاح خواهد شد که طی روزهای اخیر تعدادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است.
از این تعداد ۱۳۰ پروژه با اعتباری افزون بر یک هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان مربوط به حوزه مسکن شهری و روستایی است.