سنندج- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان در حد بسیار پایینی است و با وجود آموزش‌های مستمر و هشدارهای همیشگی همچنان درصد پایینی از مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

دکتر پروین خسروپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موارد سرپایی مشکوک به کرونا لحظه به لحظه بیشتر شده و میزان موارد تست مثبت سرپایی هم بصورت معنادار افزایش پیدا کرده است که مردم باید از رعایت پروتکل های بهداشتی غافل نباشند و حتما ماسک بزنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ مورد بستری در بخش کرونا داریم که چهار مورد از آن در آی سی یو بستری بوده و تحت مراقبت ویژه هستند، افزود: از آخر آذرماه امسال تا این لحظه یک مورد فوتی قطعی کرونا در سقز به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: باتوجه به سرایت پذیری بالای این سویه کرونا درصورت عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی وضعیت قطعا بدتر خواهد شد ولی امید وجود دارد که با رعایت پروتکل ها و افزایش پوشش دُز سوم واکسیناسیون با کمترین تعداد بستری و فوت این پیک را پشت سر بگذاریم.

دکتر خسروپور با اشاره به اینکه شهروندان با زدن ماسک، دوری از تجمعات، تهویه کافی و تکمیل واکسیناسیون را فراموش نکنند، به مردم توصیه کرد: در صورت وجود هر گونه علایم سرماخوردگی حتی خفیف به مدت حداقل پنج روز قرنطینه را رعایت کنند تا زنجیره انتقال هر چه سریعتر شکسته شده و به حالت نرمال برگردیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان سقز اضافه کرد: علاوه بر کل مراکز خدمات جامع سلامت شهر و روستا، مرکز تجمیعی شهدا در تمام ایام هفته بصورت ۲ شیفت صبح و بعداز ظهر فعال است و اگر استقبال بیشتر شود و این مرکز جوابگو نباشد مرکز دوم را هم فعال خواهیم کرد تا دسترسی واکسن برای مردم آسان تر شود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.