۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84640353
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان توحید سنندج درمان شدند

سنندج- ایرنا- رییس بیمارستان توحید سنندج گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۳ هزار نفر در این بیمارستان بستری و درمان شده‌اند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۳۸ مورد آن را بیماران مبتلا به کرونا تشکیل می‌دهند.

دکتر اسعد فتحی پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در زمینه مراقبت و درمان بیماران مبتلا به کرونا در زمان اوج گیری همه گیری، تعداد تخت های مراقبت ویژه بنا به نیاز از ۳۳ تخت به ۶۶ تخت افزایش یافت.

وی به انجام بیش از سه هزار و ۸۲۱ عمل جراحی در بیمارستان توحید سنندج در سال جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت ۱۵۰ مورد عمل جراحی قلب باز نیز انجام شده است.

رییس بیمارستان توحید سنندج یادآور شد: امسال یک هزار و ۳۰۴ مورد آنژیوگرافی تشخیصی و یک هزار و ۱۳۴ مورد آنژیوگرافی درمانی نیز در این بیمارستان با موفقیت انجام شده است.

فتحی پور با اشاره به اینکه دستگاه توموتراپی در روزهای آتی در این بیمارستان نصب و راه‌اندازی می‌شود، گفت: با ورود این دستگاه به چرخه خدمات رسانی در حوزه سلامت و نصب و راه اندازی آن در مرکز درمانی توحید، بیماران مبتلا به سرطان در استان از مدرن ترین شیوه درمانی برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه این دستگاه با استفاده از تکنیک های منحصر به فرد خود قادر به انجام درمان های گوناگون از جمله کیس های Superficial است، از اختصاص ۲۰ تخت‌ فعال بیمارستانی در بخش فوق تخصص داخلی در این مرکز خبر داد.

رییس بیمارستان توحید سنندج با اشاره به اینکه دستگاه آنژیوگرافی جدیدی در این بیمارستان در حال نصب و راه‌اندازی است، ادامه داد: برای رفاه حال بیماران و به دلیل پذیرش سریع و ارائه خدمات بیشتر به هم‌استانی‌های عزیز و بیماران اقلیم کردستان راه‌اندازی این دستگاه را در اولویت قرار داده‌ایم.

فتحی پور با اشاره به بحث توریسم درمانی، اضافه کرد: بیمارستان توحید سنندج این آمادگی را دارد که با امکانات پزشکی موجود، تیم پزشکی و کادر درمانی مجرب به درمان بیماران کشورهای همسایه بپردازد.

وی با اشاره به اینکه بخش رادیولوژی و ماموگرافی، سی‌تی اسکن، کولونسکوپی و آندوسکوپی این مرکز فعال و در حال ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان است، سایر تجهیزات اضافه شده به این مجموعه را ۲ دستگاه اکو کاردیوگرافی و یک دستگاه اکو سونوگرافی پیشرفته، یک دستگاه رادیولوژی پرتابل، ۲۴ دستگاه NIV جهت بیماران نیازمند کمک تنفسی خصوصا بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و یک دستگاه ویدیو لارنگوسکوپ پیشرفته عنوان کرد.

رییس بیمارستان توحید سنندج اختصاص یک دستگاه اکمو ECMO اکسیژن رسان غشایی بدون پیکری در اتاق عمل جراحی قلب جهت بیماران قلبی ریوی، یک دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و مدرن ۱۶ اسلایس و دستگاه دیالیز CRRT مستقر در بخش های مراقبت ویژه جهت دیالیز بیماران را از دیگر تجهیزات پزشکی و درمانی تخصیص یافته به این مرکز برشمرد.

کرونا از ابتدای شیوع در سال ۱۳۹۸ تاکنون، در کردستان یک هزار و ۹۵۱ قربانی داشته است.

در حال حاضر شهرستان‌های سقز و بانه در وضعیت قرمز کرونایی، سنندج و کامیاران نارنجی و باقی شهرهای کردستان در وضعیت زرد هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha