تهران-ایرنا-رئیس مرکز اورژانس استان تهران گفت: کمبود بیمارستان و فاصله زیاد مراکز درمانی مهمترین چالش اورژانس در شرق استان تهران است.

یحیی صالح طبری روز شنبه در حاشیه افتتاح مرکز اورژانس شهر پردیس به خبرنگاران گفت: از بومهن تا میدان امام حسین (ع) استان تهران بیمارستان بوعلی و در مسافت بیشتر بیمارستان شهدای تجریش را داریم و هر آمبولانس برای انجام ماموریت و تردد در این مسیر نیازمند سه ساعت زمان است و در اوج ترافیک این زمان بیشتر می شود.

وی ادامه داد: ساخت یک بیمارستان در شرق استان تهران دسترسی راحت تری را برای مردم و کارشناسان اورژانس تامین می کند.

رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به استقرار سه پایگاه اورژانس در پردیس اظهارداشت: هر یک از پایگاه های مستقر در پردیس به طور متوسط روزانه به ۱۵ ماموریت می روند  و با ایجاد پایگاه های بیشتر و افزایش کارشناسان، می توان خدمات بهتری به شهروندان  ارائه کرد.

صالح طبری با بیان اینکه کل مرکز دیسپاچینگ در تهران  مستقر است توضیح داد: اعزام آمبولانس به مقصد حداکثر ۳ دقیقه طول می کشد و این اعزام با در نظر گرفتن شرایط  و موقعیت فرد تماس گیرنده، جی.پی. اس آمبولانس ها و هوشمندی سیستم انجام می شود و فرقی ندارد که تماس از تهران و یا پردیس باشد.

وی با تاکید بر ضرورت قرار گرفتن ساخت  محل اورژانس در مبلمان شهری، اظهار داشت: در طراحی  شهرهای جدید باید علاوه بر کلانتری، آتش نشانی اورژانس نیز دیده شود.

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت : در سطح استان، ۲۲۴ پایگاه اورژانس داریم و هر قدر تعداد این پایگاه ها افزایش  یابد خدمات رسانی بهتری به شهروندان خواهیم داشت.

صالح طبری با اشاره به شرایط ویژه شهرستان پردیس گفت: با توجه  به بروز حوادث طبیعی مانند زلزله در پردیس  و شرایط توپوگرافی منطقه، باید نگاه ویژه ای به این شهرستان در حوزه امداد رسانی داشته باشیم.

وی  با اشاره به خدمات رسانی خوب اورژانس، اظهار داشت: در شهر پردیس سوله بحران، اتوبوس آمبولانس، پد بالگرد و نیروهای زبده داریم و ایجاد پایگاه های اورژانس بیشتر در دستور کار قرار دارد.

شهرستان پردیس با جمعیتی  در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.