کرمانشاه - ایرنا - رییس اداره امور شعب بانک ملی استان کرمانشاه از پرداخت ۳۲ هزار و ۴۸۶ میلیارد و ۶۵ میلیون ریال تسهیلات در یک سال اخیر از سوی شعب بانک ملی در استان خبر داد و گفت: این مبلغ در قالب ۶۲ هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات در بخش‌های مختلف جهت رفع نیازمندی‌های اقشار متوسط و ضعیف پرداخت شده است.

«بهزاد جلیلیان» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر و آغاز چهل و سومین بهار شکوهمند انقلاب با بیان اینکه این میزان تسهیلات در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی و خدمات پرداخت شده است، افزود: از مجموع تسهیلات پرداخت شده پنج هزار و ۶۸۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش چهار هزار و ۳۵۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، یک هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات خود اشتغالی به ارزش ۶۷۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال، سه هزار و ۴۶۸فقره تسهیلات به فرهنگیان آموزش و پرورش به ارزش ۸۳۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال و ۲ هزار و ۶۷۵ فقره به سایر ادارات به ارزش ۲۵۸ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال به صورت مصوبات کلی و ده ها فقره تسهیلات متفرقه توسط شعب که در حال پرداخت است.

وی اظهار داشت: اخیرا به منظور کمک به تسهیل و آسان سازی پرداخت تسهیلات، (پرداخت تسهیلات بدون ضامن) در دستور کار قرار گرفته و کارکنان حقوق بگیر دولت و شرکت های معتبر که واریز حقوق نزد بانک ملی است در زمان تصویب تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال بدون ارائه ضامن و صرفا با ارائه گواهی کسر حقوق و با داشتن رتبه اعتباری مناسب می توانند از تسهیلات استفاده نمایند.

رییس اداره امور شعب بانک ملی استان کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین بانک کارگشایی نیز به منظور رفع نیازهای فوری و ضروری متقاضیان طی یکسال گذشته پنج هزار و ۴۵۷ فقره تسهیلات قرض الحسنه و جعاله پرداخت کرده و جهت نیازهای ضروری متقاضیان در ازای ترهین طلاآلات، تسهیلات قرض الحسنه اعطا می‌کند.

جلیلیان افزود: این بانک در مدت مذکور تعداد هزار و ۶۰۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بیش از ۷۱ میلیارد ریال به متقاضیان تخصیص داده است.

به گفته او همچنین تعداد سه هزار و ۸۵۲ فقره تسهیلات جعاله به ارزش ۴۰۷ میلیارد ریال پرداخت شده است.

او در ادامه همچنین گفت: آموزش کارکنان با برگزاری ۳۱۵دوره و کارگاه آموزشی و شرکت ۱۱ هزار و ۲۳۰ نفر از کارکنان در دوره های مختلف نسبت به ارتقای سطح علمی و حرفه ای آنان اقدام گردید. همچنین تعداد ۲ هزار و ۵۰ نفر از کارکنان این بانک در کلاس های آموزشی ضمن خدمت شرکت نموده اند.

بانک ملی در استان کرمانشاه با ۷۱ شعبه و ۲۹۴ دستگاه خود پرداز به مردم استان خدمات بانکی ارائه می‌دهد.