۲٠۶ طرح گردشگری کرمانشاه برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند

کرمانشاه - ایرنا - معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: در این استان از محل طرح‌های گردشگری، ۲۰۶ طرح با بیش از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار آماده معرفی به بانک جهت استفاده از تسهیلات محل بند الف تبصره ۱۸ است.

به گزارش ایرنا، «علی اصغر رشنو» روز چهارشنبه با بیان اینکه به محض ابلاغ تفاهم‌نامه این ۲۰۶ طرح‌ به بانک عامل معرفی می‌شوند، افزود: با توجه به اینکه امسال تسهیلات در نظر گرفته از سوی دولت خدمت‌گزار در قالب بند الف تبصره ۱۸ از محل صرفه‌جویی و سامان‌دهی یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۰ است، ۴.۵ درصد از کل اعتبارات در نظر گرفته از سوی وزارتخانه به استان کرمانشاه اختصاص یافته است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهار کرد: از مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبارات کل کشور، ۴.۵ درصد مربوط به استان کرمانشاه است و به این لحاظ رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

رشنو یادآور شد: این اعتبارات از محل گردشگری و صنایع‌ دستی است که کل اعتبارات گردشگری ۳۵۱ میلیارد ریال و اعتبارات اداره صنایع‌ دستی ۱۴۴ میلیارد ریال است و این اعتبارات با منابع بانکی تلفیق شده و بانک‌ها ۲ برابر اعتبارات میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی را به ارباب رجوع اختصاص می‌دهند.  

وی با بیان اینکه سود این اعتبارات برای بنگاه‌های کوچک چهار درصد و برای بنگاه‌های بزرگ در مناطق کمترتوسعه یافته ۱۰ درصد و مناطق توسعه یافته ۱۴ درصد است، ادامه داد: با تزریق این اعتبارات زیرساخت‌های زیادی به طرح‌های گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی در سطح استان کرمانشاه اضافه می‌شود.  

رشنو با اعلام اینکه شرایط استفاده از این تسهیلات پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه‌ها است، گفت: ما موظف هستیم با این اعتبارات ابتدا تمام پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا را به سرانجام برسانیم.  

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با اعلام اینکه این طرح ها بیش از ۷۰۷ میلیارد تومان اعتبار دارند، تصریح کرد: با تکمیل این پروژه‌ها برای یک هزار و ۹۴۹ نفر اشتغال مستقیم در سطح استان کرمانشاه ایجاد می‌شود.  
به گزارش ایرنا، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اندحاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.  
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.  
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha