نوشهر - ایرنا - ۱۳ طرح عمرانی و خدماتی روز دوشنبه همزمان با هفتمین روز دهه مبارک فجر در بخش بلده شهرستان نور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این طرح‌ها شامل ۶ طرح عمرانی در حوزه بخشداری ، چهار طرح برق رسانی ، ۲ طرح ساماندهی گلزار شهدا و یک طرح اورژانس ۱۱۵ در مجموع با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۶۰۴ میلیون تومان با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی در بخش بلده افتتاح شد.

طرح های عمرانی بهره برداری شده شامل روکش آسفالت روستاهای ورازان و مزید در مجموع به طول سه کیلومتر و ۲۰۰ متر، آبرسانی به روستای بردون به احداث لوله به طول سه هزار و ۵۰۰ و ساخت یکهزار و ۶۵۰ متر مکعب دیوار حائل و نصب دوربین مدار بسته و ارتقای آنتن دهی در روستای ورازان با اعتبار یک میلیارد و ۴۵۴ میلیون تومان بوده است.

چهار پروژه برق رسانی هم شامل تقویت ولتاژ برق با نصب ۲ ترانس ۷۵ کیلوولت آمپر به همراه احداث خط فشار متوسط (۲۰ کیلوولت) در مجموع به طول بیش از یک کیلومتر در روستاهای سادات محله و اوزکلا وکابل کشی بیش از یکهزار متر خط فشار قوی در روستای ورازان و همچنین تبدیل سیم به کابل خودنگهدار به طول یکهزار و ۵۰۰ متر در روستای کلاک علیا بود که با هزینه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بهره برداری شد.

ساماندهی گلزار شهدای روستاهای کرسی و تیرستاق  هم دو طرح دیگری بود که با ۲۰۰ میلیون تومان هزینه و ساختمان جدید اورژانس ۱۱۵ شهر بلده نیز با ۲۵۰ میلیون تومان هزینه به بهره برداری رسید.

دهه فجر امسال ۹۵ طرح در بخش های عمرانی و تولیدی بالغ بر ۲۲۸ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان در شهرستان نور به بهره برداری می رسد.

بخش بلده حدود هشت هزار نفر جمعیت دارد که در ۴۵ روستا و شهر بلده ساکن هستند.