ارومیه- ایرنا- همزمان با نهمین روز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، گازرسانی به روستای "حسینعلی کندی کرد" و پروژه‌های عمران شهری "یولاگلدی" با ۱۹میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید و پروژه‌های عمرانی جهاد کشاورزی نیز با ۱۷میلیاردریال اعتبار کلنگ زنی شد.

فرماندار شوط روز چهارشنبه در آیین بهره برداری این طرح‌ها به خبرنگار ایرنا گفت: بهره برداری از پروژه گازرسانی به روستای "حسینعلی کندی کرد" شهرستان اولین طرح افتتاحی با ۶ میلیارد ریال هزینه بود که برای اجرای آن، ۲ هزار و ۱۰۰ متر لوله گذاری انجام شده است.

شهروز بابازاده افزود: با افتتاح این پروژه میزان بهره مندی روستاییان شوط از نعمت گاز به ۹۵ درصد رسیده و تنها سه روستای فاقد گاز در این شهرستان باقی مانده است.

وی اضافه کرد: پروژه‌های عمران شهری "یولاگلدی" با هزینه‌ای بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال شامل اجرای عملیات زیرسازی، بهسازی، آسفالت ریزی معابر و کوچه‌ها، جدول گذاری، بتن پلاک از محل درآمدهای داخلی شهرداری دومین طرح افتتاحی بود که امروز به بهره برداری رسید.

فرماندار شوط همچنین به آغازعملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی جهاد کشاورزی شهرستان اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها در قالب انتقال آب با لوله، احداث استخر ذخیره آب کشاورزی، پوشش بتنی کانال آب زراعی، لایروبی و مرمت قنات بوده که با اعتباری بالغ بر۱۷میلیارد ریال بصورت نمادین در روستای "تیمورآباد" شهرستان اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، شوط یکی از شهرستان‌های شمالی آذربایجان‌غربی است که در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو قرار دارد.

امسال در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۶۵۰ میلیارد ریال طرح عمرانی و اقتصادی در این شهرستان افتتاح و ۴۰۰ میلیارد ریال طرح نیز کلنگ زنی می شود.

جشن‌های ویژه چهل‌ و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از روز ۱۲ بهمن همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی نیز آغاز شده است و تا روز ۲۲ همین ماه ادامه خواهد داشت.