مهاباد- ایرنا- همزمان با هشتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر یک طرح عمران روستایی واقع در بخش مرکزی مهاباد با ۳۶ میلیارد و ۷۷۸ میلیون ریال هزینه به بهره برداری رسید.

بخشدار بخش مرکزی مهاباد روز سه شنبه در حاشیه افتتاح این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح شامل پروژه آسفالت معابر روستای "قره داغ" است که با مشارکت بنیاد مسکن و مشارکت مردم و دهیاری  این روستا در قالب طرح هادی به بهره برداری رسید.

علی بیژن فر اضافه کرد: در قالب اجرای این طرح ، دهیاری و اهالی روستای قره داغ نیز مبلغ ۹.۵ میلیارد ریال برای آسفالت، ۹۵۰ میلیون ریال برای اصلاح شبکه آب و برق و ۲.۱ میلیارد ریال نیز برای اجرای جدول گذاری مشارکت داشتند.

وی اظهار داشت: اداره بنیاد مسکن نیز ۱۱ میلیارد و ۳۹۳ میلیون ریال برای زیرسازی و آماده سازی و همچنین ۱۲ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال برای تامین ۱۲۷ تُن قیر آسفالت در مجموع به مبلغ ۲۴ میلیارد و ۱۲۸ میلیون ریال هزینه کرده است.

همچنین در ادامه آیین های گرامیداشت هشتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر ، آیین غباروبی و گلباران مزار نخستین شهید خلبان نیروی هوایی جمهوری اسلامی نیز امروز با حضور فرماندار مهاباد و مسوولان دستگاه‌های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهید حیدری و جمعی از فرماندهان و سربازان تیپ ۳۶۴ شهید نصیرزاده ارتش در کنار یادمان این شهید سرافراز در ورودی مهاباد از سمت ارومیه برگزار شد.

سرلشکر خلبان «خالد حیدری» از تیزپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در نخستین روز جنگ تحمیلی هنگام ماموریت هوایی در عراق به درجه رفیع شهادت نایل و در آسمان جاودانه شد.

پیکر مطهر این شهید بزرگوار سرانجام پس از مدت‌ها و در سال ۱۳۹۱ توسط گروه تفحص پیدا شد و برای همیشه در زادگاهش مهاباد آرام گرفت.

جشنواره آشپزی غذاهای بومی و محلی نیز امروز به همین مناسبت با حضور بیش از ۲۰ نفر از بانوان هنرمند مهابادی در سالن کانون فجر مهاباد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به نام دهه فجر انقلاب اسلامی و جشن پیروزی نامگذاری شده است که در طول این مدت برنامه های مختلفی در استان ها و شهرستان های مختلف کشور برگزار می شود.

به همین مناسبت بیش از ۴۰ طرح مختلف با ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه در شهرستان مهاباد افتتاح یا کلنگ زنی می شود.