مهاباد- ایرنا- سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) سردشت گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر هشت سری جهیزیه به نوعروسان مددجوی تحت پوشش اهدا شد.

فرامرز حسین‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جهیزیه ها با چهار قلم کالا شامل اجاق گاز، یخچال، تلویزیون و لباسشویی با مشارکت خیران تهیه و به نوعروسان تحت حمایت این نهاد اهدا شد.

وی افزود: برای هر سری جهیزیه ۳۵۰ میلیون ریال و در مجموع ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است که خیران از این میزان برای هر سری ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و در مجموع ۱۴۸ میلیون ریال کمک اهدا کرده‌اند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) سردشت بیان کرد: اهدای جهیزیه به نوعروسان از طرف این نهاد هر سال در چند مرحله با هدف ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی، تسهیل در امر ازدواج، کم هزینه و پایدار انجام می‌گیرد.

حسین پور گفت: علاوه بر این تعداد جهیزیه، از ابتدای سال جاری طی ۲ مرحله، ۳۷ سری جهیزیه دیگر به ارزش ۱۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال به نوعروسان اهدا شده است.

در سردشت چهار هزار و ۱۵۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است .