ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: آغاز عملیات پتروشیمی هلیلان در آینده نزدیک می تواند توسعه و پیشرفت این شهرستان تازه تاسیس را در پی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در آیین کلنگ زنی و افتتاح پروژه های دهه فجر در شهرستان هلیلان اظهار داشت: تاکنون بیش از چهار هزار میلیارد ریال از مصوبات سفر رییس جمهوری به استان ایلام ابلاغ شده که بخشی از این مصوبات بصورت ویژه مربوط به شهرستان هلیلان است.

وی افزود: دولت سیزدهم و مجموع مدیران استانی تمامی تلاش خود را برای محرومیت زدایی و قرار گرفتن این شهرستان در ریل توسعه بکار خواهند گرفت.

استاندار ایلام ادامه داد: همچنین اعتبارات لازم در سفر رییس جمهوری به پمپاژهای کشاورزی نیمه کاره استان اختصاص یافت که به تازگی بخشی از این اعتبارات ابلاغ شد.

بهرام نیا با اشاره به طرح ها و پروژه های دهه مبارک فجر استان گفت: امسال در ایلام شاهد افتتاح و کلنگ زنی ۲۴۳ طرح و پروژه با اعتباری افزون بر ۲۰ هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال بودیم.

وی ادامه داد: دهه مبارک فجر بستری برای طلوع نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری امام راحل (ره) بود که معجزه قرن را رقم زد.

وی تصریح کرد: با لطف خداوند متعال نهال جمهوری اسلامی در سال ۵۷ به وسطه مردم و امام (ره) کاشته شد و امروزبه درختی تناور تبدیل شده است.

استاندار ایلام بیان داشت: این نظام در طول ۴۳ سال گذشته دستاوردهای مهمی در زمینه رفاهی، بهداشتی درمانی، حوزه دفاعی و نظامی داشته است.

بهرام نیا در ادامه از عزم جدی دولت برای رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار خبر دارد و گفت: افتتاح طرح ها و پروژه های مهم چون پتروشیمی هلیلان سرآغاز رشد و توسعه در این شهرستان خواهد شد.

وی اضافه کرد: سیاست دولت سیزدهم حول محور عدالت محوری و توانمندسازی است و برای تحقق این مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.