شهرکرد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از افزایش موارد ابتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۳۲۵ مورد جدید مبتلا به این ویروس در استان شناسایی شده است.

ارسلان خالدی‌فر روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از موارد جدید ۴۴ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند و ۲۸۱ مورد نیز سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته موردی از فوتی ناشی از کرونا در استان به ثبت نرسیده و کماکان فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان یک هزار و ۷۶۸ مورد است.

خالدی‌فر با اشاره به شروع موج ششم کرونا در استان، اظهار داشت: موارد مثبت ابتلا به کرونا در بخش سرپایی حدود ۵۰ درصد و در بخش بستری ۲۰ درصد در مقایسه با هفته گذشته افزایش یافته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گسترش سوش امیکرون را عامل افزایش موارد ابتلا عنوان کرد و گفت: سرعت انتشار سویه جهش یافته امیکرون بسیار بالاست و یک فرد آلوده می‌تواند ویروس را به افراد بسیاری انتقال دهد.

خالدی‌فر، تزریق دُز سوم واکسن کرونا را عامل مهمی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دانست و گفت: تاکنون ۲۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان معادل بیش از ۲۱۴ هزار نفر در استان موفق به دریافت دُز سوم واکسن کرونا شده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین تاکنون ۸۹ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دُز نخست و ۸۰.۷ درصد دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا۲۰ بهمن، ۲۷۷ هزار و ۵۰۹ مورد نمونه‌گیری تشخیص مولکولی کرونا در استان انجام شده که بر اساس آن ۹۱ هزار و ۶۳۷ مورد مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

بر اساس آخرین رنگ بندی شیوع کرونا، شهرستان شهرکرد در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های بروجن، فارسان، لردگان، کیار و سامان در وضعیت نانجی( پرخطر) و شهرستان‌های اردل، کوهرنگ، بن و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.