تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از اختصاص ٣٨ درصد بودجه شهرداری تهران به توسعه حمل و نقل عمومی و تکمیل زیرساخت‌های عمرانی خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شورای شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی  گفت: با رویکرد کارشناسی و نگاه تخصصی اعضای شورای شهر به مسائل و مشکلات پایتخت به موضوعاتی همچون تکمیل زیرساخت‌ها و نوسازی و بازسازی سامانه‌های حمل و نقل شهری، مبلغ ۲۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان با اولویت نگهداشت شبکه مترو و ناوگان اتوبوسرانی به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه ۳۸.۶ درصد بودجه کل شهرداری تهران به فعالیت‌های حمل و نقلی و عمران شهری تعلق گرفته است، ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران، حمل و نقل و عمران با ١٨ هزار میلیارد تومان و تبصره‌های ذیل این ۲ سرفصل، با ٥ هزار و ١٥٠ میلیارد تومان، بالاترین ردیف‌ بودجه را به خود اختصاص داده‌ است.  

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: با تصویب این بودجه در صحن شورا، فرصت بسیار خوبی برای توسعه شبکه مترو، توسعه ناوگان اتوبوسرانی، سامانه تاکسیرانی، ورود موتورسیکلت‌های برقی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی فراهم می‌شود.

تشکری هاشمی ابراز امیدواری کرد: پس از یک دوران فترت، شاهد جهش قابل قبولی در ارتقاء و بهبود کیفیت زیرساخت‌های شهر و حمل و نقل شهری خواهیم بود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه بودجه با رقم ۵۰ هزار میلیارد تومانی را برای سال آتی شهرداری تهران تصویب کردند.