عضو شورای شهر: سال آینده شکوفایی حمل و نقل عمومی پایتخت است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه بودجه کافی در اختیار مدیریت شهری برای توسعه حمل و نقل عمومی قرارگرفته گفت: انتظارمان این است که زودتر این بودجه ها تبدیل به کالا و خدمت شود و سال آینده شکوفایی حمل و نقل عمومی پایتخت را شاهد باشیم.

سید جعفر تشکری هاشمی روز دوشنبه در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی، به خبرنگار ایرنا گفت: وظیفه شهرداری تهران توسعه حمل و نقل عمومی و استفاده راحت شهروندان از این ناوگان است و شورای شهر هم امسال بودجه خوبی برای این مهم پیش بینی کرد که به عنوان مثال در بخش مترو ۲۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به نوسازی تجهیزات مترویی اختصاص داد و همچنین در بخش اتوبوسرانی نیز ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بخش نوسازی ناوگان اختصاص یافت و علاوه بر آن ۷۲ هزار میلیارد ریال برای خرید اتوبوس های جدید در نظر گرفته شد.

وی افزود: همچنین با همت و حمایت دولت محترم پیش پرداخت خرید ۶۳۰ واگن مترو انجام شد که با پیشنهاد شهردار تهران قرار شد این واگن ها که از کشور چین خریداری می شود به ۷۹۱ واگن برسد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: برای سال آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت به عنوان مثال ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برای خرید اتوبوس جدید بودجه اختصاص یافته است و همچنین حدود هشت هزار میلیارد ریال نیز برای ادامه تعمیرات و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی بودجه در نظر گرفته شد و همچنین ۱۰۰ هزار میلیارد ریال نیز برای ساخت مترو و 30 هزار میلیارد ریال نیز برای نوسازی تجهیزات مترو بودجه درنظر گرفتیم.

وی تاکید کرد: به اندازه کافی بودجه در اختیار حوزه حمل و نقل عمومی گذاشته شده و به نظر می رسد سال آینده سال شکوفایی حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت باشد و مشکلات شهروندان به حداقل خواهد رسید.

تشکری هاشمی تاکید کرد: انتظار شورای شهر از شهرداری این است که این بودجه را هر چه زودتر به کالا و خدمت رسانی تبدیل کند تا استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha