تهران - ایرنا - در آخرین بسته خبری از چهلمین جشنواره فیلم فجر می‌خوانیم که سیمرغ بلورین فیلم فجر روی شانه‌های ۲۳ هنرمند نشست.

به گزارش ایرنا، در آخرین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر، اسامی برگزیدگان سیمرغ بلورین اعلام شد. 

در ادامه به اخباری که امروز جمعه ۲۲ بهمن ماه در خصوص برگزیدگان این جشنواره در ایرنا منتشر شد، اشاره می شود.

حاشیه‌نگاری آخرین جشنواره فیلم فجرِ قرن/تازه اول راه است

جشنواره فیلم فجر به کار خود پایان داد، سیمرغ‌ها پر کشیدند، چهل دوره و امروز آخرین جشنواره قرن. خیلی خاطره‌ها و نام‌ها به یادگار ثبت شد، خیلی ناکامی‌ها و تلخی‌ها به قول برنده سیمرغ امشب باید از یاد برود، یا به قول هادی حجازی‌فر «تازه اول راه است».

برندگان سیمرغ بلورین چه گفتند؟

تعدادی از برندگان چهلمین جشنواره سیمرغ بعد از دریافت جایزه خود در سخنانی از عوامل فیلم‌ها، خانواده، پیشکسوتان و همراهان خود در ایفای نقش‌ها تقدیر و تشکر کردند.

«موقعیت مهدی» بهترین فیلم شد/غرور سیمرغ بلورین در فجر چهلم

چهلمین جشنواره فیلم فجر در حالی ساعتی قبل به ایستگاه پایانی رسید، که «موقعیت مهدی» بهترین فیلم شد و همه عوامل و دست‌اندرکاران این جشنواره با وجود سایه سنگین ویروس کرونا برگزاری آن را قدمی مثبت و غرورآفرین دانستند.

اسماعیلی: دنبال سینمایی امیدآفرین و اخلاق‌گرا هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه دنبال سینمایی امیدآفرین و اخلاق‌گرا هستیم، گفت: امروز در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی در جهاد تبیین هنر و فرهنگ ایرانی باید پیشتاز باشیم و با سینما می‌توانیم بسیاری از دستاوردها و موفقیت‌ها را به جهانیان نشان دهیم.

نصیریان: فرهنگ غذای روح و جان یک ملت است/خزاعی: چراغ سینما خاموش نشد

بازیگر فیلم «گاو»، گفت: فرهنگ معمولا در ردیف پایین اولویت ها قرار می گیرد ولی فرهنگ غذای روح و جان یک ملت است. روح و جان یک ملت با فیلم، تئاتر، نقاشی و هنر تغذیه می شود.

نقاش‌زاده: سینمای ایران نیازمند مراقبت و مهربانی است

دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر، گفت: سینمای ما نیاز به مراقبت و مهربانی دارد باید با هم مهربان‌تر باشیم و قدر فرهنگ ارجمند این سرزمین را بدانیم.

آغاز مراسم پایانی جشنواره فیلم فجر

اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر با پخش سرود و قرائت آیاتی چند از قرآن کریم در برج میلاد تهران آغاز شد.

قرار بود اجتماعی باشد اما کمدی شد

فیلم سینمایی «نمور» آخرین اکران چهلمین جشنواره فیلم فجر در خانه، اگرچه اعلام شده بود یک اجتماعی ملتهب است اما با خنده و دست‌های مخاطبان مواجه شد.

آخرین روز اکران ها؛ «دِرب» دلنشین اما کم ستاره

فیلم «دِرب» به کارگردانی «سیدهادی محقق» اگر چه دلنشین بود، اما نتوانست ستاره های درخشانی از منتقدان دریافت کند.

«نمور» به جمع کم فروغ های جدول منتقدان سینما پیوست

فیلم «نمور» به کارگردانی «داوود بیدل» نتوانست نظر منتقدان سینما را جلب کند و با ستاره های کم فروغ در کنار فیلم های «ماهان» و «لایه های دروغ» در انتهای جدول رده بندی قرار گرفت.

گزارش‌های یک عاشق عوضی؛ خداوند این سینما را از ما نگیرد

من عاشق سینما بودم ولی الان فهمیدم که سینما، شکل‌های مختلفی دارد و من تا می‌آیم عاشق آن شکل شوم، شکل‌اش عوض می‌شود. بعد تا می‌آیم به عشق آن یکی عادت کنم، دوباره عوض می‌شود.

«دِرب»؛ جای خالی خیام

در همین روزهای آخر جشنواره چهل فجر که خستگی در ذهن و قلم‌ها، رسوخ کرده است، دیدن فیلم «دِرب» هوای تازه و نسیم آسایش را با خود به همراه آورد. 

«دِرب» و «نمور»؛ طی مسیر پر رنج تا ملاقات با خانواده

فیلم «دِرب» با رویکردی اکسپریمنتال سعی دارد از معضلات فیزیکی یک فرد دست‌مایه‌ای بسازد و فیلم «نمور» با ترسیم از هم‌گسیختگی روابط یک خانواده قصد ارائه مضامین اخلاقی را دارد.

«موقعیت مهدی» فیلم برتر جشنواره فجر از نگاه منتقدان سینما

فیلم «موقعیت مهدی» با بازی و کارگردانی «هادی حجازی‌فر» با دریافت میانگین ۳ ستاره از ۱۸ منتقد سینما به عنوان فیلم برتر چهلمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۴۰۰ انتخاب شد و «ملاقات خصوصی»، «علفزار» و «نگهبان شب» در رده دوم، سوم و چهارم این جدول قرار گرفتند.

فیلم «دِرب»؛ یکی از آن زمین‌های سفت

چندان به موفقیت فیلم «دِرب» تنها اثر هنری در جشنواره چهلم فجر نمی‎‌توان امیدوار بود و باید دید، نظر هیأت انتخاب برای پذیرفتن این فیلم، ژانر آن بوده یا دلیل دیگری داشته‌اند.

نقاش‌زاده: صاحبان آثار حق خروج فیلم خود را از جشنواره ندارند

دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر، گفت: صاحبان آثارِ حاضر در جشنواره بر اساس آیین‌نامه حق انصراف فیلم‌های خود از جشنواره فیلم فجر را ندارند.