مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: یک میلیون و ۲۸۳ هزار و ۳۹۵ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های شهرستان طی ۲ ماه گذشته انجام شده که تولیدات حاصل از این اقدام به تدریج در حال عرضه به بازار است.

جعفر ایمانیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: : این تعداد جوجه ریزی در سطح این شهرستان در ۳۲ واحد مرغداری انجام شده است و هم اکنون بیش از ۹۷۰ هزار قطعه جوجه در سالن‌های تولیدی این شهرستان باقی مانده است.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۲۱۶ هزار قطعه مرغ هشت واحد تولیدی در انتظار کشتار قرار دارند و روزانه نیز باتوجه به نیاز بازار جوجه ها کشتار و در شهر توزیع می شوند..

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام شده و با توجه ظرفیت واحدهای مرغداری فعال مهاباد هیچ گونه کمبود ونگرانی بابت تامین گوشت مرغ شهرستان در آستانه سال و تعطیلات نورزوی نیز نخواهیم داشت.

ایمانیان بیان کرد: سال گذشته نیز هفت میلیون و ۷۷۷ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های گوشتی مهاباد انجام گرفت که از این میزان بیش از ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار قطعه طی سه ماهه آخر سال بود.

مهاباد با بیش از ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و در زمینه تولید محصولات دامی از جمله مرغ گوشتی از شهرستان‌های پیش رو در منطقه به شمار می‌رود.