۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۰۲
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84792159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جوجه ریزی در مرغداری‌های مهاباد کاهش یافت

۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۰۲
کد خبر: 84792159
جوجه ریزی در مرغداری‌های مهاباد کاهش یافت

مهاباد - ایرنا - معاون فنی اداره جهاد کشاورزی مهاباد گفت: جوجه ریزی در مرغداری‌های این شهرستان طی ماه جاری (خرداد) نسبت به مدت مشابه سال قبل بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

رسول سعیدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در خردادماه جاری بیش از ۳۱۵ هزار قطعه در ۱۴ مرغداری این شهرستان جوجه ریزی انجام شده که تولیدات حاصل از آن نیز به تدریج به بازار عرضه خوهد شد.

وی اظهار کرد: علت کاهش جوجه ریزی در این مدت، بالارفتن قیمت های نهاده های دامی و تقاضای کمتر در بازار بوده است.

معاون فنی اداره جهاد کشاورزی مهاباد ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده و با توجه به ظرفیت واحدهای مرغداری فعال مهاباد و ارسال بخشی از آن به خارج از استان، کمبود و نگرانی بابت تامین گوشت مرغ شهرستان طی ماه‌های آینده وجود ندارد.

سعیدیان با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۲ هزار قطعه مرغ، آماده تحویل به کشتارگاه و عرضه به بازار این شهرستان با قیمت مصوب است، گفت: این تعداد مرغ که هم اکنون آماده کشتار هستند در هفت واحد فعال مرغداری این شهرستان تولید و هم اکنون در مرحله عرضه به بازار قرار گرفته است.

مهاباد با بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و در زمینه تولید محصولات دامی از جمله مرغ گوشتی از شهرستان‌های پیش رو در منطقه به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha