ارومیه- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی بیش از چهار هزار و ۳۱۷ نسخه کتاب توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد.

خدیجه معصومی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، با پیگیری و هماهنگی های انجام شده با مرکز مبادله کتابخانه ملی ایران، کارشناسان امور کتابخانه و کتابخوانی در انبار مرکز مبادله کتابخانه ملی حضور یافته و این کتب را از منابع موجود انتخاب و به نسبت نیاز کتابخانه‌ها توزیع کردند.

وی ادامه داد: کتاب‌های اهدایی، شامل کتاب‌های کودک، کمک درسی و آموزشی بوده و به تفکیک در بین ۷۳ باب کتابخانه نهادی استان توزیع شد که می‌تواند کمبودهای منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی استان را در این زمینه تا حدودی جبران کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی بیان کرد: در سال جاری علاوه به کتاب‌های اهدایی توسط کتابخانه ملی، تعداد ۲۹ هزار جلد کتاب دیگر در دومین دوره پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» توسط خیرین و واقفان کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

معصومی بیان کرد: یکی از فواید و کارکردهای وقف در بُعد فرهنگی، تأمین منابع کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع رسانی است که با فراهم شدن این مهم، اسباب ترویج فرهنگ مطالعه فراهم شده و این فرهنگ مردمی خواهد شد.

وی تاکید کرد: هم اکنون حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد که نیاز به رشد دارد و امید است منابع کتابخانه‌های عمومی غنی‌تر شود.

به گزارش ایرنا، علاقه مندان برای وقف کتاب به کتابخانه‌های عمومی، می‌توانند عدد ۱ را به شماره ۱۰۰۰۴۵۰۱۲ پیامک کنند تا کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با آنها تماس بگیرند.