بجنورد-ایرنا- مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری خراسان شمالی گفت: در هفته گذشته ۱۳۳ نفر از کارمندان دستگاه های اجرایی به کرونا مبتلا شدند که این میزان مبتلایان نگران کننده است.

جواد نوروزی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۴۳۱ نفر از کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان شامل ۶ هزار و ۶۸۲ مرد و سه هزار و ۷۴۹ زن از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۳۳ نفر مربوط به هفته گذشته است.

وی افزود: ۹ هزار و۸۵۴ نفر از کارمندان شامل ۶ هزار و ۳۰۱ مرد وسه هزار و ۵۵۳ مبتلا به کرونا بهبود یافته اند و اکنون ۳۵۶ نفر شامل ۳۵۶ نفر مرد و ۱۸۹ نفر زن در بیمارستان ها و یا منزل  تحت درمان قرار دارند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری خراسان شمالی اضافه کرد : ابتلا به کرونا همچنین جان ۳۲ نفر از کارمندان شامل ۲۵ مرد و هفت نفر زن در این استان را گرفته است.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون پنج موج از این بیماری را پشت سر گذاشته است.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، هفت شهرستان بجنورد، شیروان، فاروج، اسفراین، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در وضعیت قرمز کرونایی و تنها شهرستان رازوجرگلان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد