سام نوری درباره نحوه پیوستنش به فیلم خائنکشی توضیح داد: من با علی اوجی، تهیه کننده فیلم دوستی قدیمی دارم. ایشان آقای کیمیایی را متقاعد کرد که من در فیلم حضور داشته باشم.
نوری پشت صحنه این فیلم را خیلی جذاب توصیف کرد و گفت: استاد کیمیایی میتواند چندین سال سابقه و تجربیات خودش را در چند جمله کوتاه به بازیگران انتقال بدهد. من با دایره لغات جدیدی آشنا شدم که بتوانم احساساتم را در قالب آن کلمات راحتتر بیان کنم. آقای کیمیایی با سرعت فوق العاده ای کار را انجام می دهد و در فیلمی که ساخته به گوشه گوشه اش دقت کرده است. من مجموعا ۴۸ ساعت جلوی دوربین بودم.
رکورد دار فیلم های توقیفی هستم
نوری با بیان این مطلب که من رکورد دار فیلم های توقیفی هستم اظهار داشت: در سه فیلم قاتل و وحشی به کارگردانی حمید نعمتالله، غیبت موجه ساخته عباس رافعی و لاکپشت و حلزون به کارگردانی رضا حماسی بازی کردهام که هر سه توقیف شدهاند. فیلم قاتل و وحشی خیلی مورد بی مهری قرار گرفته است. حمید نعمت الله در صنعت سینمای کشور جواهری است. اگر این افراد را از دست بدهیم توان جایگزینی را نداریم. به نظر من فیلم قاتل و وحشی اولین فیلم خوب در ژانر دلهره است که حرف های زیادی برای گفتن دارد. برای این فیلم زحمت زیادی کشیده شده است. بازیگران خیلی تلاش کردند که این فیلم در ژانر خودش یک اتفاقی را رقم بزند.
وی با اشاره به تفاوت دستمزدهای شبکه نمایش خانگی با سینما و تلویزیون گفت: من بالا بودن دستمزدها در این رسانه را نکته مثبتی میدانم. سام نوری در شبکه نمایش خانگی هزار تومان میتواند درآمد داشته باشد و حاشیه امنیت مالی پیدا کند و این اتفاق خوبی است. چون اگر سریال جذابی در تلویزیون پیشنهاد شود که دستمزدش کم باشد، سام نوری می تواند به خاطر حاشیه امن مالی که در پروژه قبلی به دست آورده با عدد بسیار کمتری در تلویزیون بازی کند. کار فرهنگی یک کار دلی است. برای من جذابیت فیلمنامه و اثر مهم تر از دستمزدی است که دریافت می کنم. اگر من بتوانم درآمد اضافه تری از شبکه نمایش خانگی داشته باشم می توانم در پروژههای خوب با دستمزد پایین شرکت کنم.
نوری با بیان این که دستمزدهای بالا شامل همه پروژههای نمایش خانگی نمیشود بیان کرد: وقتی در بخش خصوصی فعالیت می کنید می توانید شریک سود آن سیستم بشوید. در بخش دولتی وقتی بودجه تعیین می کنند تهیه کننده دستش بسته است و مجبور است با بودجه تعیین شده کار را بسازد. در بخش خصوصی تهیه کننده یک ویترینی می خواهد و هزینه اش را هم پرداخت می کند. حتی اگر آن هزینه زیاد باشد.