بجنورد-ایرنا- واژگونی سمند و فوت دو تن از سرنشینان، دستگیری عامل تبلیغ و فروش واکسن تقلبی کرونا در اسفراین، دستگیری ۱۹ نفر اراذل و اوباش سابقه دار،توقیف ۲۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت ودستگیری سارق سابقه دار از جمله اخبار مربوط به حوزه انتظامی در استان خراسان شمالی است.  

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، درپی واژگونی یک دستگاه سواری سمند در محور فرعی روستای مفرنقاه شهرستان فاروج، ۲ نفر از سرنشینان خودرو فوت و راننده نیز مجروح شد. 

فرمانده انتظامی فاروج  روز شنبه اظهار داشت: در همین رابطه و با حضور ماموران در محل مشخص شد یک دستگاه سواری سمند به علت نامعلومی در حاشیه جاده واژگون شده و دو نفر از سرنشینان خودرو به هویت های معلوم به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرده اند.

سرهنگ علیرضا پوربه با بیان اینکه راننده خودرو نیز در این سانحه مجروح و به بیمارستان منتقل شده بود، گفت: کارشناسان پلیس راه علت این سانحه را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه توسط راننده سمند بیان کردند. 

دستگیری عامل تبلیغ و فروش واکسن تقلبی کرونا در اسفراین 

رییس پلیس فتا خراسان شمالی گفت: در پی انجام اقدامات فنی و رصد لحظه ای توسط کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد فردی در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به فروش و تبلیغ واکسن کرونا می کند که  این فرد در اسفراین دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.
 سرهنگ یوسف شاکری با بیان اینکه متهم در اظهارات خود هدف از این اقدام را کنجکاوی و بازیگوشی اعلام کرده بود، تصریح کرد: در نهایت فرد مورد نظر بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

دستگیری ۱۹ نفر اراذل و اوباش سابقه دار 

فرمانده انتظامی شیروان سرهنگ محمد روهنا گفت: با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت و افرادی که آرامش جامعه را مختل کرده اند، طرح ضربتی برخورد با اراذل و اوباش در سطح شهرستان با همکاران یگان ویژه انتظامی استان به مرحله اجرا گذاشته شد که در همین رابطه ۱۹ اراذل و اوباش دستگیر شدند.

توقیف ۲۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت
 
جانشین فرمانده انتظامی اسفراین گفت: با هماهنگی مراجع قضایی طرح برخورد با وسائط نقلیه متخلف اجرا شد که در همین رابطه ۲۱ دستگاه خودرو و چهار دستگاه موتورسیکلت در این شهرستان توقیف شد. 
 سرهنگ سید سعید عزیزی افزود: در این طرح برخورد با حرکات نمایشی، دور دور زدن، ایجاد آلودگی صوتی، خودروهای دارای پلاک مخدوش، خودروهای فاقد مدارک برخورد شده است.

دستگیری سارق سابقه دار میلیاردی 

جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی  از دستگیری سارق سابقه دار و کشف اموال مسروقه به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در بجنورد خبر داد. 
 سرهنگ محمد غلامی با اشاره به اینکه با تلاش مستمر و بی وقفه ماموران، سارق و محل اختفای وی مورد شناسایی قرار گرفت، افزود: متهم در یک عملیات غافلگیرانه در حین فروش طلاهای مسروقه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.
وی با بیان اینکه در بازرسی از محل اختفای متهم ۳۰۰ گرم طلای سرقتی و چندین هزار ارز خارجی از جمله دلار، یورو و لیر کشف شد، تصریح کرد: با بررسی های انجام شده ارزش این اموال مسروقه بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
وی با بیان اینکه متهم درتحقیقات انجام شده به چهار فقره سرقت اعتراف کرد، یاد آور شد: متهم در نهایت بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.