همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: تعلیم و به ویژه تربیت حلقه مفقوده در جامعه است لذا ضرورت دارد در سند فرهنگی استان، این موضوع به نحو مطلوب لحاظ و سپس اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز یک‌شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان همدان، افزود: یکی از مهم‌ترین اولویت های شورای فرهنگ عمومی توجه به پیاده سازی فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه است و برهمین اساس در تدوین برنامه ها باید بسیار با دقت عمل شود به گونه ای که طرح ها و برنامه ها قابلیت اجرایی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه آموزش و پرورش می‌باید آنچه در فرهنگ دینی و قرآنی ما تذکر داده شده در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: با انجام و اجرای سند فرهنگی، بسیاری از روابط اجتماعی در سطوح مهدهای کودک و مقاطع ابتدایی که تربیت‌پذیری بالایی دارند، حل خواهد شد. 

قاسمی فرزاد افزود: برای پیاده سازی فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه باید از مفاهیم ساده ای همچون فرهنگ آداب معاشرت، لباس پوشیدن، ارتباط با دوست، پدر و مادر شروع کرد تا بسیاری از روابط اجتماعی نادرست از این طریق اصلاح و آموزش داد.

استاندار همدان با بیان اینکه این آموزش ها باید از سنین پایه و در مهدکودک آغاز شود، گفت: کارگروهای مجموعه شورای فرهنگ عمومی باید به جای فعالیت شکلی، در خصوص اجرایی شدن سند فرهنگی استان کار کرده و موضوع را دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تمرکز باید بر چگونگی عملیاتی و اجرایی کردن سند فرهنگی باشد، اظهار داشت: برای اجرا و عملیاتی کردن سند فرهنگی استان همدان باید از ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی نیز به خوبی استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان همدان با بیان اینکه درگیر شدن برخی نهادها با بروکراسی اداری موجب مغفول ماندن انجام دقیق تکالیف و وظایف شده است، اظهار داشت: کمیته های شورای فرهنگ عمومی می بایست با رصد دقیق موضوع، نسبت به ارائه تذکر، رفع کاغذبازی(بروکراسی) اداری و تسهیل مسیر و تعیین اهداف موردنظر اقدام کنند.

قاسمی فرزاد بر استفاده از ظرفیت مردمی و گروه جهادی و در واقع مردمی کردن کار تاکید کرد و گفت: میزان مشارکت مردم و گروه های جهادی در اجرا و عملیاتی کردن سند فرهنگی در واقع نشانه ای برای موفقیت است به نحوی که ارتباط‌ گیری با لایه‌های مختلف جامعه موجب تحقق بهتر و موثرتر اهداف سند فرهنگی خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان نیز دراین جلسه گفت: اولویت های فرهنگی مصوب شورای فرهنگ عمومی در اختیار کمیته های مربوطه قرار گرفته و جلسات توجیهی نیز برگزار شده است.

مهرداد نادری فر افزود: فصل اول تا سوم پیش نویس اصل سند فرهنگی استان آماده شده و با تکمیل فصل های چهارم و پنجم بر اساس گزارش کمیته های مربوطه، سند در پنج فصل تحویل شورای برنامه ریزی و شورای فرهنگ عمومی می شود.