۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84656020
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: راهیان نور موجب تقویت پایه‌های اعتقادی نسل جوان می‌شود

همدان-ایرنا- استاندار همدان با تاکید بر حضور و فعالیت جهادی دستگاه‌های اجرایی استان برای فراهم کردن تمهیدات مناسب برگزاری اردوهای راهیان نور، گفت: برگزاری این اردوها موجب تقویت و استحکام مبانی فرهنگی و پایه‌های اعتقادی جوانان و نوجوانان کشور می‌شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز یک‌شنبه در دومین جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان همدان، اظهار داشت: مهم‌ترین اثر برگزاری اردوهای راهیان نور در تربیت نسل‌های آینده، عجین کردن فکر آنها با فرهنگ ایثار و شهادت و قرار دادن آنها در مسیری است که حافظ ارزش‌های دینی، خون شهدا و پیرو ولایت باشند.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ راهیان نور بهترین ابزار برای مقابله با نقشه های شوم دشمنان است، تصریح کرد: دستگاه های متولی برگزاری راهیان نور با تقویت این اقدام فرهنگی ارزشمند، نقشه‌ها و ترفندهای استکبار در راستای انحراف اذهان عمومی را خنثی می‌کنند. 

استاندار همدان با تاکید بر اینکه از همه ظرفیت‌های موجود برای برگزاری هرچه بهتر اردوهای راهیان نور استفاده شود، افزود: جوانان و نوجوانان با شرکت در این اردوها و تاثیرپذیری از فرهنگ راهیان نور می‌توانند از منافع و مصالح ملی و ارزش‌های کشور حفاظت و حراست کنند.

قاسمی فرزاد مهم‌ترین نقش اردوهای راهیان نور به عنوان یک‌ اقدام فرهنگی بزرگ را اثرگذاری بر تربیت نسل‌های بعدی دانست و گفت: اقدام راهیان نور، افکار، روح و جسم نسل‌های جوان و نوجوان و آینده سازان کشور را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا خواهد کرد. 

استاندار همدان با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در اردوهای راهیان نور بسیاری از مسائل و ناگفته‌هایی را که در کلام نمی گنجد در عرصه و صحنه جنگ خواهند دید، تصریح کرد: مناطقی که معطر به خون شهداست، آثار معنوی خود را بر روح، جان و جسم بازدیدکننده خواهد گذاشت.  

نماینده عالی دولت در استان همدان با بیان اینکه اردوهای راهیان نور به عنوان یک گنجینه همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد، اظهار داشت: جوانان از طریق اردوهای راهیان نور و حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، از شهدا درس می گیرند که پیرو مهم‌ترین رکن‌ نظام یعنی ولایت باشند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه مدد گرفتن از روح بلند شهدا نقش مهمی در تقویت ارزش های دینی جامعه دارد، گفت: آنچه که باعث حفظ کشور و تمامیت ارضی آن در دوران دفاع مقدس شد، اعتقادات و فرهنگ اسلامی و قرآنی جوانان این سرزمین بود. 

وی تاکید کرد: تقویت مسائل فرهنگی با رشد و پیشرفت کشور رابطه ای مستقیم دارد و یکی از اقداماتی اساسی در راستای پیشرفت کشور، تقویت بنیان فرهنگی است.

به گزارش ایرنا، در ادامه این جلسه احکام اعضای ستاد راهیان نور استان همدان با امضای «بهمن کارگر» رییس ستاد راهیان نور کشور نیز به افراد اعطا شد.

براساس احکام صادره، استاندار همدان به عنوان رییس ستاد راهیان نور استان همدان منصوب شده است.

استاندار همدان: راهیان نور موجب تقویت پایه‌های اعتقادی نسل جوان می‌شود

استان همدان در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود هشت هزار شهید، ۱۷ هزار جانباز و یک هزار آزاده سرافراز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha