ارومیه -ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: متاسفانه همه مردم در ماکو دوز دوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند و برخی از شهروندان نیز به رغم توصیه های انجام شده، تمایلی به تزریق واکسن ندارند.

دکتر رحیم صمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هفت درصد از مجموع ۱۶۶هزار و ۴۳۷ دُز واکسن کرونای مورد استفاده در ماکو، به گروه سنی ۵تا ۱۱سال تزریق شده است.همچنین از موارد نمونه گیری سرپایی در هفته اخیر نرخ موارد مثبت ۵۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه کل موارد مثبت بیماری نیز تاکنون در این شهرستان ۱۸ هزار و ۷۶۶ نفر مورد بوده است، ادامه داد: متاسفانه تاکنون ۱۹۲نفر از شهروندان را از دست داده ایم.

رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو توضیح داد: تاکنون انواع مختلف واکسن شامل اسپوتنیک، سینوفارم، بهارات، آسترازنکا و برکت در ماکو به شهروندان تزریق شده است.

صمدی تاکید کرد: واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی درمانی، مهمترین راهکار مقابله با کروناست و همه باید در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: رشد قابل توجه تعداد موارد ابتلای روزانه و وضعیت قرمز شهرستان حاکی از این است که اُمیکرون همواره یکه تازی می کند و وضعیت بستری در شهرستان به شدت افزایش یافته و اپیدمی به صورت تصاعدی رو به افزایش است و کودکان از اهداف اصلی ویروس جهش یافته اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو در ادامه بر لزوم همکاری بیشتر و برقراری شیفت‌های عصر و شب درمانگاه های سطح شهرستان، استفاده از ظرفیت شبکه شاد جهت آموزش و اطلاع رسانی وسیع، تشدید کنترل پایانه مرزی تأکید کرد.

 صمدی با قدردانی از اصحاب رسانه در خصوص تشویق و ترغیب مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همچنین دریافت دُز سوم واکسن کرونا اظهار داشت: با وجود تلاش بی وقفه کادر درمان در ۴۵ مرکز واکسیناسیون متاسفانه به پوشش صددرصدی دُز دوم نرسیده ایم و هنوز برخی از شهروندان تمایلی به زدن واکسن ندارند.

 به گزارش ایرنا، شهرستان ماکو هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.