بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: تولید محتوای تخصصی در حوزه مهدویت ضروری است و باید مباحث این حوزه به‌صورت محتوایی در اختیار مردم قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه‌شنبه در نشست شورای سیاستگذاری و پشتیبانی بنیاد مهدویت استان خراسان جنوبی با اشاره به جمله “وُجُودُهُ لُطفٌ وَ تَصَرّفُهُ لُطفٌ آخر وَ عَدَمُهُ مِنَّا” گفت: این سه جمله معمولی نیست و علما و مترجمین در بحث‌های کلامی سه جمله گفتند که این سه جمله سه کتاب است و واقعا اگر این را درک کنیم، جشن دارد.

وی گفت: از سوی دیگر پاسخ اینکه چه مشکلی وجود دارد که به این مهم نمی‌رسیم در خود ما است و یک مساله بالقوه نیست که منتظر باشیم تا به فعلیت برسد لذا خدا و حجت خدا آماده هستند اما مشکل در انسان‌هاست که اگر کمی دقت کنیم در شرایط روزمره نقطه درد درک می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در روایات آمده که پیش از ظهور حضرت مهدی (عج) انقلابی می‌شود که علاوه بر زمینه‌سازی ظهور، آزمایش بزرگی است و انقلاب اسلامی شد تا از ظلم به عدل پناه ببریم و دست ظالمین کوتاه شود اما پیاده کردن آن به ما بر می‌گردد که در بازار، خانه و اداره، در هر لباس و هر زبانی باید خود را درست کرد.

وی افزود: چند بار تجربه کردیم که هر بار به اسلام و انقلاب اسلامی عمل کردیم پیروز شدیم و هرگاه به سمت بیگانه و ظلم رفتیم، افتضاح به بار آمده لذا مشکل از خود ماست همچون کارهای روزمره زندگی که طرح درست است اما هوای نفس نمی‌گذارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به پیشگویی‌های جاماسب که در کتاب خود از وجود مقدس رسول اکرم (ص) و امام زمان (عج) اسم آورده گفت: جاماسب حکیم ایرانی است که کتاب او جاماسب‌نامه است.

وی اظهار داشت: جاماسب در کتاب خود می‌گوید مهدی موعود از اولاد پیامبرآخرالزمان است و ضمن بیان خصوصیات ایشان و شرایط ظهور و آثار آن، می‌گوید "بس کنم که اگر بیشتر بگویم زندگی که ما داریم بر ما تلخ می‌شود".

امام جمعه بیرجند گفت: در این دنیا با وجود اینکه رسانه‌ها یک در هزار موارد را بیشتر نمی‌گویند اما همان مقدار که گفته می‌شود جز قتل و ویرانی چیزی نیست، در دادگاه‌ها که بین دزد و مالباخته بخواهد قضاوت شود، بیشتر از همه دزد می‌داند حق با کیست لذا حرف زدن و زندگی ما، انواع حقوق‌های نجومی و ولنگاری‌ها را می‌توان فهمید که اگر این موارد را درست کنیم امام زمان (عج) ظهور می‌کند.

وی بیان کرد: حضرت مهدی آمادگی بالفعل برای ظهور دارد و اگر فردا همه با یک تصمیم الهی برگردیم و آنچه که فلسفه غیبت است را هم نگاه کنیم، می‌بینیم که دلیل آن نیز خود مردم است، از پیامبر اسلام تا مظلومیت حضرت علی (ع) و امام حسن و امام حسین (ع) فرزندان ایشان را شهید کردند و امروز نیز دشمنان در روایت‌ها به دنبال حضرت مهدی (عج) هستند تا ایشان را شهید کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: باید اکنون از این حالت بیرون آمد زیرا در زمان ظهور حضرت مهدی دیگر کسی احتکار نخواهد کرد، اموال روی هم نخواهد شد چراکه کارکنان دولت و مردم به اندازه نیاز خود بر می‌دارند و کسی نیازی ندارد.

وی افزود: آن زمان دیگر کمبودی نیست و کمبودها به دلیل فریب‌ها، اشرافی‌گری‌ها و سرمایه‌داری‌ها است، این کره زمین کافی است تا انسان را تامین کند اما انسان امروزی جز ویرانی کاری نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ظلم و اشرافی‌گری‌ها مربوط به قبل از ظهور است گفت: مردم این همه مشکل دارند، درد، رنج و گرسنگی را تحمل می‌کنند اما این طور ۲۲ بهمن را می‌آفرینند که به شوق ظهور حضرت مهدی (عج) است.

وی اظهار داشت: در زمینه محتوایی باید متصدیان امر محتوا بهتر کار کنند و مردم به لحاظ محتوایی تغذیه شوند زیرا مردمی که در صحنه‌های مختلف برای امید به انتظار سختی‌های مختلف را تحمل کردند، این حضور در صحنه‌ها به احترام امید به ظهور حضرت مهدی (عج) است.

رییس و اعضای بنیاد مهدویت خراسان جنوبی نیز در این نشست گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات خود ارائه کردند.