تهران- ایرنا- سرپرست فدراسیون بسکتبال گفت: همه چیز برای میزبانی ایران در پنجره جام جهانی مهیا شده و ناظر فیبا سالن و محل برگزاری را تایید کرده است.

مهیار عسگریان چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تیم قزاقستان وارد ایران شده و امروز یک جلسه تمرین را هم برگزار کرد. از سویی دیگر تیم ملی بسکتبال ایران نیز با آمادگی و انگیزه کاملی برای بازی فردا آماده شده و امیدوارم فردا یک دیدار خوب همراه با برتری ملی پوشان کشورمان را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: برای برگزاری شایسته این میزبانی تیمی را در فدراسیون تشکیل دادیم که بر همین اساس تمامی اقدامات لازم را انجام داده و مشکلی از این بابت نداریم. سالن و زمین آماده شده و همه چیز برای برگزاری این دیدار فراهم است.

سرپرست فدراسیون بسکتبال با اشاره به اینکه بحث نور و تبلیغات هم انجام شده تاکید کرد: ناظر بازی با حضور در سالن همه چیز را تایید کرد و فردا با یک میزبانی خوب برد دیگری را به نام بسکتبال ایران ثبت خواهیم کرد.  

عسگریان یادآور شد: تست کرونای تیم ملی را نیز ۴۸ ساعت قبل از بازی انجام دادیم که خوشبختانه کلیه تست ها منفی بود و بازیکنان با فراق بال می توانند در این دیدار به میدان بروند. البته حامد حدادی را به دلیل حضور در چین نداریم و بهنام یخچالی هم به دلیل مثبت شدن تست کرونا نتوانست به ایران سفر کند اما بازیکنانی که در تهران و در اردو بودند همه آماده حضور در بازی فردا هستند.

گفتنی است تیم ملی بسکتبال کشورمان در بازی رفت پنجره دوم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳ فردا پنج‌شنبه (۵ اسفندماه) به مصاف تیم قزاقستان می رود. این بازی از ساعت ۱۷ و در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار خواهد شد.

شاگردان مصطفی هاشمی در دیگر دیدار خانگی روز یکشنبه ۸ اسفندماه نیز به مصاف سوریه می روند.