نوشهر - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جایگاه فرهنگ والای شهادت گفت: تلاش دولت سیزدهم کاستن از مشکلات مردم است و با همدلی و همبستگی دولت، مجلس و قوه قضاییه، این امر محقق خواهد شد.

به گزارش ایرنا، امیر حسین قاضی زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه در پنجمین یادواره سرداران و ۳۱۳ شهید گردان حضرت حمزه سید الشهدا لشکر ویژه ۲۵ کربلا شمال کشور (مازندران، گلستان، گیلان)در مصلی شهید بهشتی شهر تنکابن افزود: مکتب شهدا شامل اندیشه و اعمال و رفتار آنان است و شهیدان علاوه بر ایثارگری، در جهت کسب رضایت خدا نیز گام بر می داشتند که این سبک زندگی  همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند راه نجات از مشکلات امروز جامعه است.

وی به ایثارگری شهدا و جانبازان در طول انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: آنها برای حفظ مکتب خدا جان خویش را به خطر انداخته اند و این نحوه زندگی، عظمت را برای انسان به ارمغان می آورد.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در این مسیر هرچه اخلاص بیشتر باشد عظمت و بزرگی فرد بیشتر خواهد شد و به الگوی مناسب برای مردم به ویژه جوانان بدل خواهد شد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به مشکلات امروز کشور، به سوء مدیریت، فساد، مشکلات اقتصادی برگرفته از ساختار قدیم و توطئه دشمنان اشاره کرد و گفت: با همت دولت سیزدهم،پشتیبانی مجلس انقلابی و قوه قضاییه و مردم روز به روز مشکلات کشور کمتر خواهد شد ولی باید مراقب حالمان نیز باشیم.

وی با اشاره به بیانیه «گام دوم انقلاب» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: خودسازی لازمه جامعه پردازی و تمدن سازی است و در این مسیر ایثارگران به عنوان الگو جامعه پیشرو بوده و هستند.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثار گران و جانبازان کشور در سفر به شهرستان تنکابن مورد استقبال دکتر سید امیر حسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن
قرار گرفت.

سید امیر قاضی زاده هاشمی قبل حضور در یادواره شهدا در گلزار شهدای شهر تنکابن حضور یافت و با مقام شامخ شهدا تجدید میثاق کرد. وی همچنین به منزل شهید ناظریان و جانباز دوران دفاع مقدس جناب آقای منظم رفت و از نزدیک با وی دیدار کرد.

لشکر ۲۵ کربلا یکی از پر افتخارترین یگان رزم کشور در دوران دفاع مقدس بود و همواره در خط مقدم جبهه حضوری تاثیرگذار و پررنگی داشت و در سخت ترین عملیات ها و نبردها نقش آفرینی کرد.

این لشکر گردان های متعددی داشت اما دو گردان حضرت حمزه و حضرت مسلم (ع) در حال حاضر باقی مانده است که با شروع فعالیت گردان خط شکن حمزه در سال ۶۰ همواره این گردان در خط

مقدم حضوری فعال داشت که با نثار ۳۱۳ شهید گلگون از جمله ۲۳ فرمانده همچون شهیدان یوسف سجودی، ناصر بهداشت، محمدعلی مالک، جعفر شیرسوار ، مهدی خوش سیرت، صادق

مکتبی کارنامه درخشانی از خود باقی گذاشتند.

عصر امروز پنجشنبه همچنین معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در گلزار شهدای تنکابن با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد.

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن واقع در غرب مازندران ۵۷۰ شهید در دوران دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.