معاون رییس جمهوری : طرح سپاس دیدار مسوولان با خانواده شهدا و ایثارگران با رویکرد جدید اجرایی می‌ شود

ساری - ایرنا- معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اظهار این که بزودی طرح سپاس با رویکرد جدید در کشور اجرایی می‌شود، گفت: در رویکرد ج جدید مسوولان باید هفته‌ای سه بار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران دیدار داشته باشند.

به گزارش ایرنا ، امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مازندران با بیان این که طرح جدید به دفتر ریاست جمهوری ارسال شده و  بزودی عملیاتی می شود ،افزود : طرح سپاس از حالت احوال پرسی محض از ایثارگران خارج  و با هدف گرفتن مشاوره از وضعیت جامعه ،دیدار مسوولان با خانواده های شهدا و ایثارگران انجام می شود.

وی ادامه داد: مسوولان یقین کنند که خانواده های شهدا و ایثارگران صادق ترین مشاوران آنان هستند چرا که آنان هزینه دادند ، پس به مراتب دلسوزترین قشر برای نظام و انقلاب هستند و دیدار مسوولان با آنان سبب می شود تا سیمای واقعی از وضعیت جامعه برای آنان تبیین شود.

رییس بنیاد شهید کشور گفت : در طرح سپاس دیدارهای مسوولان نه به این جهت که آنان نیاز به ما دارند ، بلکه از این باب که بفهیم جامعه در چه وضعیتی است و با چه مشکلاتی مواجه است ، صورت می گیرد و آنان صادقانه و راست می گویند ،این را باید با کمک بنیاد شهید در استان ها و شهرستان ها بدرستی عملیاتی کنیم.

معاون رییس جمهور با بیان این که امروز نامگذای خیابان ها به نام شهیدان و ایثارگران افتخاری برای همه ملت است ، توضیح داد: به هیچ عنوان خانواده های شهدا و ایثارگران نباید گلایه و یا نارضایتی در این خصوص داشته باشند بویژه این که ابلاغ مستقیم شخص مقام معظم رهبری به شورای شهر و شهرداری ها است که باید نسبت به نامگذاری خیابان ها به نام شهدا دقیق و اهتمام جدی داشته باشند.

شرمنده اشتغال و مسکن خانواده های شهدا و ایثارگران هستیم

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان این که ما شرمنده خانواده های شهدا و ایثارگران در حوزه اشتغال و مسکن هستیم، گفت: بر اساس آمار  نرخ فاقدین مسکن و شغل در بین فرزندان شهدا و ایثارگران از متوسط جامعه بالاتر است . 

قاضی زاده هاشمی با ذکر این نکته که قوانین خوبی در مجلس داریم ،اما این مقررات در اجرا با مشکل مواجه است، افزود : به طو مثال استخدام فرزندان شهدا و و جانبازان ۷۰ درصد را داریم ، اما در برخورداری از سهم ۳۰ درصدی در اجرای مجوز استخدامی با مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان این که طبق آمار ۳۳ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران کشور نیازمند شغل  استخدامی هستند ، گفت : مصوبه استخدام ۱۷ هزار نیروی انسانی جامعه فرزندان شهدا و ایثارگران را در دستگاه های مختلف کشور داریم که در اجرای آن با مشکلات ایجاد ردیف استخدامی مواجه هستیم.

معاون رییس جمهور به مشکلات اجرایی قوانین برای تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان شهدا و ایثارگران نیز اشاره کرد و بیان داشت : امروز مساله اشتغال جدی ترین مطالبه از بیناد شهید و امور ایثارگران است و البته حق قانونی برای آنان محسوب می شود.

قاضی زاده هاشمی به مشکلات والدین شهدا و  ایثارگران کشور بویژه مازندران در حوزه درمان اشاره کرد و افزود : مرکز توان بخشی امام علی( ع) مازندران با قدمت ۵۰ ساله نیاز به بازسازی  دارد که باید بودجه آن تامین شود.

وی با بیان این که اکنون متوسط سن والدین شهدا ۸۰ سال است و همسران و جانبازان به مرز  ۶۰ سال رسیده اند و فرزندان آنان نیز ۴۰ ساله شده اند، گفت: ساختار سنی جامعه شهادت و ایثارگر از متوسط کشوری  ۲۰ تا ۳۰ سال پیرتر است و این هزینه های حمایتی را به مراتب افزایش داده است.

معاون رییس جمهور گفت: در حوزه درمان بودجه ای دولتی وجود دارد ، اما همیشه کمک بودجه ای پشت تورم می دود و جلوتر نیست.  اگر چه اعتبارات خدمات درمانی بالا رفته است اما کافی نیست. ما نیاز به  کمک بیشتر بیمه ها و مراکز خدمات درمانی خصوی و دولتی داریم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثار گران کشور با اظهار این که اکنون این بنیاد ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به دستگاه های مختلف کشور بدهکار است، گفت: به هر حال به هیچ عنوان نباید خدمات مطلوب به آنان دچار مشکل شود.

وی از طرح حمایتی کمک برای ساخت یک فیلم سینمایی در هر سال برای هر استان خبر داد و افزود : بر اساس این طرح ۳۰ درصد هزینه ساخت یک فیلم سینمایی حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را متقبل می شویم.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید کشور عصر روز گذشته به مازندران سفر کرد و عصر امروز قرار است در یادواره شهدای گردان حمزه در شهرستان تنکابن شرکت کند.

گردان خط شکن حمزه که جمعی سپاه کربالی مازندران است در دوران دفاع مقدس ۲۳ فرمانده و سردار شهید تقدیم حفظ حریم کشور کرد که از جمله آنها شهیدان یوسف سجودی، ناصر بهداشت، محمدعلی مالک، جعفر شیرسوار ، مهدی خوش سیرت، صادق مکتبی است.

استان مازندران از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۲ هزار جانباز و مجروح و ۲هزار و ۸۰۰ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرد.

همچنین مازندران در حال حاضر میزبان پیکر ۳۴۲ شهید گمنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۱۱۰ نقطه از خاک پاک استان آرام گرفته است. 

مازندران در دفاع از حریم و حرمت اهل بیت (ع) بیش از ۴۲ شهید هدیه داد تا به جمع ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید جنگ تحمیلی بپیوندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha