کرمانشاه - ایرنا - دستور کار جلسه امروز پنجشنبه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کرمانشاه، بررسی مصوبه جنجالی شورای شهر کرمانشاه درباره جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ بود؛ رویدادی که سبب عصبانیت استاندار و ابراز نارضایتی او از نحوه اداره شهر شد. (ویدیو: علیرضا مولوی)

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه دراین‌باره با اشاره به مصوبه شورای شهر کرمانشاه برای افزایش جریمه‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری گفت: شورای شهر این جرایم را از ۱۰۰ تا ۳۰۰  درصد افزایش داده و آن را عطف به ماسبق کرده ‌است یعنی تمام پرونده‌های موجود از فروردین‌ماه تاکنون را هم دربر می‌گیرد.

«کیوان کاشفی» افزود: این افزایش جرایم سبب رکود در صنعت ساخت‌وساز مسکن و افزایش قیمت آن می‌شود که لازم است پیگیری و اصلاح شود.

«حجت‌الله موسوی اجاق»، عضو شورای شهر کرمانشاه هم با تایید این‌موضوع عنوان کرد: افزایش جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری افزایش چشمگیری داشته که بدون ضابطه است و سبب لطمه به اشتغال‌زایی در بخش ساخت‌وساز مسکن می‌شود.

شهردار کرمانشاه اما با دفاع از مصوبه شورای شهر اظهار کرد: قیمت مسکن در شهر کرمانشاه از سال ۹۶ تاکنون بیش‌از ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرده‌ درحالی‌که جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ هرگز مطابق با این روند افزایش پیدا نکرده و این‌موضوع سبب گسترش تخلفات در بخش ساخت‌وساز شده‌است.

«نادر نوروزی» اضافه کرد: طبق مصوبه اخیر بیشترین افزایش جرایم بخش تجاری نسبت ‌به گذشته ۱۰۷ درصد و در بخش مسکونی ۱۲۹ درصد بوده ‌است که در مقابل افزایش ۵۰۰ درصدی نرخ مسکن طی چهار سال اخیر اندک است.