ارومیه- ایرنا- رییس ستاد مرکزی اعتکاف گفت: سند جامع برگزاری آیین معنوی اعتکاف در کشور تدوین می شود و افق آن، ۱۰ ساله درنظر گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه ای روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه افزود: در قالب این سند جامع، ۳۰۷ برنامه تدارک دیده شده که با همکاری نهادهای مختلف اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم که همه ائمه جمعه و سازمان های مردم نهاد ما را در این امر یاری کنند.

رییس ستاد مرکزی اعتکاف ادامه داد: تا پیش از شیوع ویروس کرونا، بیش از ۷۰۰ هزار معتکف در سراسر کشور در این آیین معنوی و عبادی شرکت می کردند که البته با شیوع کرونا، این رقم کاهش یافته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی هم در این دیدار بیان کرد: آیین معنوی اعتکاف باید با الگوگیری از تجربه های موفق از جمله اربعین و مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: ترغیب و تسهیل انجام اعمال ایام البیض و اختصاص  مساجدی در طول سال برای انجام اعتکاف از جمله مواردی است که می توان انجام داد.

حجت الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در این دیدار گزارشی از برگزاری آیین معنوی اعتکاف در استان ارائه کرد و گفت: این آیین معنوی در ۱۹ مسجد استان، ۷۴۷ معتکف حضور یافتند.

آیین اعتکاف بین روزهای سیزدهم تا پانزدهم ماه رجب برگزار می شود.