۱۵ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۰۷
کد خبر: 80166489
T T
۰ نفر

آيين اعتكاف در 24 مسجد آذربايجان غربي آغاز شد

۱۵ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۰۷
کد خبر: 80166489
آيين اعتكاف در 24 مسجد آذربايجان غربي آغاز شد

اروميه - همزمان با سيزدهم ماه رجب سالروز ميلاد با سعادت امير المومنين حضرت علي (ع)، آيين معنوي اعتكاف در سطح 24 مسجد شهرهاي مختلف آذربايجان غربي آغاز شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، نقش تربیتی سنت حسنه اعتكاف در گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه را مورد تاكید قرار داد و گفت: اعتكاف فرصت مناسبی است تا انسان خود را بازیابد و به قصد بهره بردن از ارزشهای معنوی از علایق مادی دست بكشد و خویشتن را در اختیار پروردگار قرار دهد.

حجت الاسلام سیدمحمد فخری اظهار كرد: از زمانی كه پیامبر اسلام اعتكاف را به مسلمانان آموزش داد این سنت اسلامی در میان مسلمانان رواج پیدا كرد.

وی یادآور شد: در فرهنگ اسلامی روی آوردن به اعتكاف علاوه بر بهره برداری از فیض معنوی آن جهادی مقدس نیز شمرده می شود زیرا این مراسم عبادی، معنوی نقش بسیار مهمی در رویارویی با نفوذ فرهنگ بیگانه ایفا می كند.

حجت الاسلام فخری گفت: این آیین معنوی و عرفانی، پیامی عملی و درسی عبرت آموز برای مردم نیز دارد، حضور مردم در مساجد برای عبادت در حقیقت، نوعی دعوت به خداپرستی و دینمداری است .

وی افزود: در رویارویی با تهاجم فرهنگی نباید نقش سازنده سنت هایی كه در باور عمومی مردم ریشه های عمیقی دارند نادیده گرفته شود.

وی اضافه كرد: استكبار جهانی به شیوه های مختلف تلاش می كند تا ذهن و فكر جوانان را آلوده كرده و بر آنها حكومت كند بنابر این سنتهای حسنه ای چون اعتكاف می توانند ذهن و فكر مردم را از تهاجم فرهنگ بیگانه در امان نگه دارند.

مدیركل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری آیین اعتكاف در سطح مساجد شهرهای مختلف استان گفت: همزمان با آغاز ایام البیض 14 هزار نفر در مساجد و مصلاهای استان معتكف شده اند.

وی افزود: در شهرستان ارومیه نیز مصلای بزرگ امام خمینی (ره) و مسجد امام حسین (ع) برای اعتكاف خواهران و برادران اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینكه تعداد شركت كنندگان امسال آذربایجان غربی در مراسم معنوی اعتكاف نسبت به سال قبل افزایش یافته، اظهار كرد: اعتكاف فریضه ای معنوی بوده و معتكفان در این فریضه الهی با روزه گرفتن و نماز و دعا خواندن به تزكیه روح و نفس خود می پردازند.

مدیركل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، اثرات معنوی این فریضه الهی در تكامل شخصیت افراد و سالم ساختن فرد و جامعه را بی نظیر خواند و ادامه داد: بیشتر شركت كنندگان در آیین اعتكاف امسال را جوانان و نوجوانان تشكیل می دهند كه این امر نشانگر رشد و تعالی ارزشهای اسلامی و الهی در جامعه است.

581/ت