تهران – ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که قرار است در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) برگزار شود، نامزد خواهد شد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "فرانس ۲۴"، مکرون در نامه‌ای که نامزدی خود در انتخابات را اعلام کرد، گفت: در  پنج سال گذشته، ما با چالش‌های زیادی از جمله تروریسم، همه‌گیری کرونا و جنگ در اروپا، روبه رو بودیم. به ندرت فرانسه با این همه بحران مواجه بوده است. 

مکرون خطاب به مردم فرانسه تصریح کرد: از شما می‌خواهم در دوره جدید به من به عنوان رئیس جمهور اعتماد کنید. من نامزد پاسخگویی به چالش‌های قرن، دفاع از ارزش‌های فرانسه و تامین کننده آینده فرزندان و نوه‌هایمان هستم. 

به گزارش ایرنا،  مردم فرانسه در روزهای ۱۰ و ۲۴ آوریل (۲۱ فروردین و ۴ اردیبهشت) به منظور انتخاب رئیس جمهوری برای یک دوره پنجساله به پای صندوق‌های رای می‌روند. این انتخابات که با رای مستقیم مردم صورت می‌گیرد معمولا به دلیل تعدد نامزدهایی که احزاب مختلف را نمایندگی می‌کنند در دو مرحله انجام می‌شود.  

تاکنون همه نظرسنجی‌ها پیروزی مکرون را در انتخابات پیش بینی کرده‌اند. 

پیش از این، رادیو فرانسه گفت:‌ به شکل سنتی، فرانسوی‌ها در صورت بروز بحران از رئیس جمهور خود حمایت می‌کنند. این مساله در دوران همه گیری ویروس کرونا کاملا محسوس بود واین امتیازی است که رقبای مکرون از آن برخوردار نیستند.

میزان محبوبیت مکرون همچنان بالاست. همچنین فعالیتی که امروز او در دوران جنگ می‌تواند در کسوت رئیس جمهور فرانسه انجام دهد با اظهار نظرهای رقبایی که قصد دارند بر کرسی او تکیه بزنند، قابل مقایسه نیست. 

از یک سو، مکرون رئیس جمهور فرانسه و رئیس شورای اتحادیه اروپاست و از سوی دیگر رقبایش در بحبوحه کارزار انتخاباتی که پیش از موعد رسمی به راه افتاده است، قصد دارند از او حساب کشی کنند. مکرون در روزهای اخیر فعالیت‌های خود را افزایش داده است.