سنندج- ایرنا-قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به جهاد تبیین براساس تاکیدات مقام معظم رهبری گفت: گام نهادن در این مسیر وظیفه همگانی است.

به گزارش،ایرنا، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی شامگاه پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی نخبگان فرهنگی کردستان اظهار داشت:تبیین وظیفه همگانی است و همه ما باید برای ضعف‌هایی که در راستای تبیین داریم گام‌های مثبت و موثری برداریم.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی فضای جنگ است، افزود: نخستین قدم این است که سانه را جدی گرفته و در این راستا با برنامه‌ریزی پیش رفته و به درستی هزینه کنیم.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: برای تسلط در حوزه رسانه نیاز به آموزش داریم و باید با برگزاری دوره‌های آموزشی معلومات را افزایش داده و به روز کنیم.

بهره گیری از توان نخبگان در تقویت فعالیت‌های فرهنگی

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این نشست اظهار داشت: نپرداختن به مبانی تئوریک در حوزه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در مباحث فرهنگی باعث شده سلیقه‌های شخصی و ره‌یافت‌های سطحی دستمایه تصمیم‌گیری‌ها شود.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات با بیان اینکه در حوزه برنامه‌ریزی فرهنگی نیازمند نوسازی جدی هستیم، افزود: از توان نیروهای نخبه ولایی برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی دینی استان بهره ببریم.

وی اعلام کرد: باید باورهای دینی در نگرش مسوولان و نخبگان کشور گسترش پیدا کند تا شاهد نگرش سایر اقشار جامعه باشیم و دستگاه‌های فرهنگی و متولیان امر مسوولیت مضاعفی را در این راستا دارند تا با رویکرد آسیب‌شناسانه با بهره‌مندی از عقل جمعی و بدور از  واهمه کار کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: باید آموزش و تربیت جامعه براساس ارزش‌های الهی، ترویج فرهنگ عدل در همه سطوح جامعه و آماده‌سازی نیروهای کارآمد و دارای قدرت مدیریت و ولایتمدار برای تحویل پست‌های مدیریتی مورد توجه همه مسوولان قرار گیرد.

وی افزود: دشمن با دستگاه تبلیغاتی که در اختیار دارد به دنبال وارونه جلوه دادن حقایق است و می‌خواهد باطل را جایگزین حق کند.

حجت الاسلام سادات اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب برای مقابله با دشمن جهاد تبیین را پیشنهاد دادند چراکه پادزهر جنگ نامتقارن دشمن است و بر همه دوستداران انقلاب و روحانیون واجب است که حقایق انقلاب را برای مردم بیان کنند و پیشرفت‌های عرصه‌های مختلف را به گوش مردم برسانند.