زاهدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر استان از امروز یکشنبه آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

علیرضا میربهاء الدین روز یکشنبه در نشست ستاد ملی تسهیلات سفرهای نوروزی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: امسال طرح نوروزی جمعیت هلال احمر در چهار محور طرح شهید سلیمانی، غربالگری مبادی مرزی، امداد و نجات و راهنمای مسافرین نوروزی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این طرح نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر در پایانه‌های مرزی میلک شهرستان هیرمند، پایانه مرزی شهرستان میرجاوه و ریمدان در شهرستان دشتیاری مستقر شدند تا نسبت به تب سنجی، انجام تست فوری و تست پی سی آر  و ارائه آموزش‌های لازم در جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا به مسافران ورودی با همکاری مراکز بهداشت شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در قالب این طرح  ۲۸ پست امداد و نجات شامل جاده‌ای، کوهستان، دریایی و ساحلی و تیم واکنش سریع در مرکز استان جهت ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان احتمالی آماده پاسخگویی است.

وی ادامه داد: همچنین تعدادی پایگاه امداد و نجات موقت با هماهنگی و مجوز صادره از سازمان امداد و نجات فعال خواهند شد تا در امر ارائه خدمات امدادی به هموطنان انجام وظیفه کنند.

میر بهاءالدین ادامه داد : طرح راهنمای مسافرین نوروزی که بدلیل شیوع کرونا در سال گذشته اجرا نشده بود امسال در ورودی شهرهای استان با حضور اعضای جوان و داوطلب از تاریخ ۲۷ اسفند ماه فعال بوده  و در جهت ارائه خدمات به  مسافرین نوروزی انجام وظیفه می کنند.

وی تصریح کرد: همچنین به منظور حفظ سلامت مسافران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نسبت به پایش و کنترل واکسیناسیون در پایگاه‌های سلامت همکاری خواهد داشت. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به بهره‌مندی از ظرفیت خانه‌های هلال در طرح نوروزی امسال اشاره کرد و افزود:‌ بازآموزی امدادگران، برنامه‌های توان افزایی و تجهیز پایگاه‌ها به اقلام بهداشتی از دیگر تمهیدات جمعیت هلال احمر برای آمادگی در ایام نوروز به شمار می‌رود.