سنندج- ایرنا- در راستای نهادینه کردن "فرهنگ درختکاری" و همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی، پویش دانش‌آموزی جشن تولد زمین در تمام مدارس استان کردستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان روز دوشنبه در مراسم نمادینی که در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد اظهار داشت: در راستای این پویش در هر مدرسه حداقل ۱۰ نهال با اولویت نهال مثمر و اقتصادی به نام شهدای دانش آموز غرس خواهد شد.

رشید قربانی با اشاره به برنامه‌های سازمان دانش آموزی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: در این سند بالادستی که نقشه راه آموزش و پرورش است، برنامه‌های متعددی برای سازمان دانش آموزی تعریف شده که یکی از این برنامه‌ها جشن تولد زمین است.

وی ترویج فرهنگ و اخلاق زیست محیطی در بین دانش آموزان را ضروری دانست و افزود: چنین برنامه هایی به منظور ایجاد تعهد و مسوولیت پذیری دانش آموزان در برابر محیط زیست در آموزش و پرورش اجرا می شود تا مراقبت از زمین را به افراد جامعه از جمله خانواده تاثیرگذار آموزش و پرورش یادآوری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: جشن تولد زمین هرساله همزمان با هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۲ اسفند به همت این سازمان و با همکاری منابع طبیعی و آبخیز داری برگزار می‌شود.

استان کردستان ۴۱۵ شهید دانش آموز دارد.