۱۹ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۰۵
کد خبر: 82790373
T T
۰ نفر
جشن هاي پيروزي انقلاب در مدارس كردستان با محوريت دانش آموزان برگزار مي شود

سنندج - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش كردستان گفت: امسال برنامه هاي دهه فجر در اين استان مدرسه محور بوده و با مشاركت دانش آموزان اجرا مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، رشيد قرباني روز سه شنبه در اولين نشست كميته دانش آموزي و فرهنگيان دهه فجر اظهار كرد: يكي از وظايف كميته دانش آموزي و فرهنگيان در برنامه هاي دهه فجر، بستر سازي براي اجراي متنوع، نو آورانه، شاد و جذاب برنامه ها با محوريت دانش آموزان است.
وي افزود: واگذاري اجراي برنامه هاي سالگرد پيروزي انقلاب به دانش آموزان موجب تقويت حس مسئوليت پذيري، بالا رفتن حس اعتماد به نفس و تقويت مشاركت پذيري آنان خواهد شد.
مديركل آموزش و پرورش كردستان تاكيد كرد: اجراي برنامه هاي جذاب با همكاري دانش آموزان در اين ايام موجب مي شود، نسل جوان با آرمان ها و اهداف انقلاب و دستاوردهاي بزرگ آن و اتفاقات تاريخي پيروزي انقلاب بيش از پيش آشنا شوند.
رييس كميته دانش آموزي و فرهنگيان دهه فجر كردستان يادآور شد: همچنين آشنايي دانش آموزان با بركات و دستاوردهاي انقلاب اسلامي در عرصه هاي مختلف باعث خواهد شد كه نسل جوان در حفظ و صيانت از اين آثار و بركات كوشا باشند.
به گفته وي، اجراي جشن هاي پيروزي انقلاب با محوريت مدرسه همچنين ايجاد خاطرات خوش در اذهان دانش آموزان خواهد شد.
معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش كردستان نيز در اين جلسه با تقدير از حضور حماسي ملت ايران و مردم هميشه در صحنه استان در راهپيمايي محكوميت ناآرامي هاي اخير و مداخله دشمنان و قدرت هاي بيگانه در امور داخلي كشور، گفت: اين حضور خودجوش، طومار فتنه گران را درهم پيچيد.
حجت الله نريماني در ادامه با بيان اينكه جشن هاي دهه فجر، عيد انقلاب است، اضافه كرد: مردم هميشه در صحنه ايران همواره با حضور خود در عرصه هاي مختلف انقلاب را بيمه كرده و از نظام اسلامي پشتيباني مي كنند.
وي با بيان اينكه برنامه هاي كميته دانش آموزي و فرهنگيان دهه فجر سال ها در آموزش و پرورش نهادينه شده و هر سال با تنوع و جذابيت در دستور پيگيري است، يادآور شد: امسال با برنامه ريزي هاي انجام شده اين برنامه ها با مشاركت دانش آموزان در واحد هاي آموزشي اجرايي مي شود.
معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش كردستان انجام تبليغات محيطي و فضا سازي در سطح واحد هاي اداري و آموزشي، برگزاري مسابقات مختلف فرهنگي، ورزشي، قرآني، هنري، نواخته شدن زنگ انقلاب در 12 بهمن درتمامي مدارس استان و اجراي سرود همگاني با عنوان همسرايان فجر را از جمله برنامه هاي پيش بيني شده براي ايام دهه فجر اعلام كرد.
نريماني افزود: برگزاري يادواره شهداي دانش آموز، ديدار ياران، برگزاري كرسي هاي آزادانديشي، برنامه هاي بصيرتي، اجراي گفتمان انقلاب، اجراي ويژه برنامه هايي در سطح مدارس، برنامه هاي قرآني و انس با قران و اردوهاي راهيان نور از ديگر برنامه هاي كميته دانش آموزي و فرهنگيان در اين ايام است.
در سال تحصيلي جديد (97 - 96) 285 هزار دانش آموز كردستاني در سه هزار و 700 مدرسه شهري و روستايي مشغول تحصيل هستند كه 151 هزار نفر از اين تعداد را دانش آموزان دوره ابتدايي تشكيل مي دهند.
خبرنگار: افسانه گلباغي**انتشار: مجيد سليماني
7348/9102