به گزارش ایرنا، باشگاه پاریسنژرمن در سال ۲۰۱۸ به منظور ساخت ارز مجازی خود، با امضای قرارداد با شرکت Socios.com به نخستین باشگاه ورزشی بدل شد که به دنیای رمزارز وارد میشود.
این شرکت مسوولیت تولید توکنهای هواداری را بر عهده داشت؛ این توکنها که نوعی رمزارز محسوب میشود هواداران را قادر میسازد تا به طیف وسیعی از مزایا و همچنین فعالیتهای باشگاه دسترسی پیدا کنند. با استفاده از این توکنها، هواداران پیاسجی میتوانند از طریق رای دادن، در تصمیمگیریهای باشگاه مشارکت کرده، از تخفیفهای ویژه برخوردار شده و یا بلیتهای ویآیپی خریداری کنند.
براساس گزارش نشریه اکیپ فرانسه، پیاسجی با امضای قرارداد با لیونل مسی که برمبنای آن مرد آرژانتینی ظرف سه سال ۱۱۰ میلیون خالص به جیب خواهد زد، در تعهدات خود در قبال این ارز مجازی پا را فراتر گذاشته است.
یکی از مهمترین اخبار درز پیدا کرده از قِبل قرارداد مذکور و از سوی «مارک آرمسترانگ» مدیر بخش بازاریابی و اسپانسرینگ پی اسجی، این است که توافق با مسی شامل مبالغ پرداختی در قالب توکن هواداری پیاسجی نیز میشود.
سپتامبر سال گذشته یعنی یک ماه پس از امضای قرارداد با مسی، باشگاه پاریسی قرارداد اسپانسرینگ چشمگیری را با crypto.com، پلتفرم صرافی رمزارز منعقد کرد؛ پلتفرمی که پیش از این با سریآ و فرمول یک داد و ستد انجام میدهد.
برآورد میشود قرارداد سه ساله با مسی برای باشگاه فرانسوی حدود ۳۰ میلیون یورو به ارمغان آورده و این رقم با ارز مجازی پرداخت خواهد شد.
ورود مسی به پیاسجی ارزش رمزارز این باشگاه افزایش داده است. حتی پیش از قطعی شدن پیوستن مسی، ارزش آن ۴۳ درصد افزایش یافت و در روز معارفه مرد آرژانتینی، به بالاترین حد خود رسید. ارزش رمزارز باشگاه پاریسی در حال حاضر ۶برابر رمزارز باشگاه منچسترسیتی و هشت برابر بارسلونا است.