همدان_ایرنا_ سرپرست فرمانداری شهرستان فامنین گفت: ترویج فرهنگ درختکاری، توسعه فضای سبز و حفظ و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان یک سنت حسنه و ارزشمند، میراثی است که از ما به آیندگان می رسد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، صمد جلیلوند در آیین گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، افزود: آیین های ویژه روز درختکاری و گرامیداشت هفته منابع طبیعی امسال با شعار «ایران سرسبز_ ایران قوی، همه با هم جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی» برگزار می شود که باید از این فرصت مغتنم برای ترویج و نهادینه کردن سنت حسنه درختکاری و توسعه فضای سبز به نو مطلوب استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: هفته طبیعی و روز درختکاری فرصتی است تا این سنت حسنه را که از نیاکان ما بر جای مانده است به فرزندان خود آموزش دهیم.

جلیلوند گفت: در همین ارتباط ضروری است به رسم میراث‌داری و امانت‌داری با کاشت حداقل یک اصله نهال در راستای حفظ و توسعه منابع طبیعی و گسترش زندگی بر این کره خاکی، نقش موثری داشته باشیم.

سرپرست فرمانداری فامنین با بیان اینکه مشارکت مردم در حفظ و نگهداری درختان و فضای سبز تکلیفی اجتماعی‌ است، افزود: روز درختکاری و هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی است که هر فرد نشانه ای را به نام درخت از خود باقی بگذارد چراکه غرس نهال یکی از حسنات قابل توجه است.

براساس این گزارش، فرماندار فامنین در این آیین که با حضور جمعی از مسئولان و مردم شهرستان برگزار شد، اقدم به کاشت چند اصله نهال به پاس گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری کرد.