مشهد- ایرنا- مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای، انفجار تروریستی در مسجد شیعیان در پیشاور پاکستان را محکوم و تاکید کرد: باید صفوف اتحاد ملت مسلمان بیش از پیش فشرده‌تر و محکمتر گردد و مردم مظلوم آن دیار هشیارتر از قبل با این مصیبت جانکاه برخورد داشته باشند.

حوزه علمیه خراسان در بیانیه خود آورده است: بار دیگر شاهد آن هستیم که سجاده اهل عبادت رنگ خون گرفت و محراب و مسجد به خاک و خون کشیده شد

این بیانیه می‌افزاید: در این حادثه حرمت خانه خدا توسط تروریست‌های کور دل در مسجد "کوچاریسالدار پیشاور" شکسته شد و تعدادی از شیعیان مظلوم و نمازگزار این مکان مقدس مجروح و به شهادت رسیدند. بی شک این حرکت کور نباید اتحاد و هم بستگی امت اسلام را مورد خدشه قرار دهد و باید صفوف اتحاد ملت مسلمان بیش از پیش فشرده‌تر و محکم‌تر گردد و مردم مظلوم آن دیار هشیارتر از قبل با این مصیبت جانکاه برخورد داشته باشند.

مر کز مدیریت حوزه علمیه خراسان، ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار، این اقدام‌های کور و منافقانه‌ را محکوم کرده و توقع دارد علمای اسلام در کشور پاکستان برای جلوگیری از این قبیل حوادث و برخورد با مسببان آن، اقدام عاجل و موثر داشته باشند.

این بیانیه افزود: لازم و ضروری است که دولت پاکستان با مسئولیت‌پذیری و مقابله با جریانات تکفیری و تروریستی اقدامات پیشگیرانه‌ای را نسبت به حفظ و امنیت شیعیان انجام دهد و در مجازات عاملان این جنایت هولناک، هیچ کوتاهی نکند.

در پی حمله یک مهاجم انتحاری و تیراندازی در مسجد جامع "امامیه" شهر پیشاور حین اقامه نماز جمعه، سیزدهم اسفند ماه دستکم ۵۶ نمازگزار جان خود را از دست دادند.