شیراز-ایرنا-معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه گفت:توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی را در دستور کار قرار داده‌ایم تا معلمان این مدارس با ۲۴ ساعت تدریس در هفته از مزایا و حقوق اداره کار بهره‌مند شوند.

 احمد محمودزاده سه‌شنبه در نشست برخط با اعضای شورای معاونین و کارشناسان مدارس غیردولتی ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس در شیراز اظهار کرد:توانمندسازی معلمان مدارس غیر دولتی باید به صورت حضوری انجام شود تا از کیفیت های لازم برخوردار شود.

بر پایه مطلب دریافتی ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس،رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: با مصوبه شورای نظارت و تایید وزیر  آموزش و پرورش به دنبال آن هستیم که معلمان مدارس غیردولتی نیز از مزایا و خدمات معلمان رسمی مانند استفاده از باشگاه فرهنگیان، مکان های ورزشی و ... بهره مند شود.

محمودزاده گفت: تداوم و استمرار انقلاب اسلامی نیازمند تربیت نیروی انسانی با روحیه جهادی است و مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب تعلیم و تربیت را رکن اصلی تحول سازی و نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه کشور میداند.
وی گفت: نیروی  انسانی مدنظر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید دارای برجستگی ها علمی، اخلاقی و عقیدتی باشد.
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: به دنبال این هستیم که انسانی در تراز انقلاب اسلامی و حیات طیبه تربیت کنیم که زمینه سازی این تربیت باید در تمام مدارس کشور با بهره گیری از ظرفیت های ذی نفعان آموزش و پرورش صورت گیرد.
محمودزاده افزود: بحث مردمی سازی آموزش و پرورش و شفافیت از محورهای اصلی برنامه های دولت فعلی است.
وی گفت: باور داریم ظرفیت معلمان کشور یک ظرفیت بی نظیر برای ادامه توسعه مسیر انقلاب است و تنها با معلم است که می توان ارزشهای اسلامی را در جامعه بیش از پیش تقویت کرد.
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: حضور ثمر بخش معلمان در کلاس درس می تواند گره گشای بسیاری از مسائل و مشکلات در کشور باشد و وظیفه ما است که معلمان را در این زمینه آماده کنیم.
محمودزاده گفت: امروزه معلمان فقط نقش تدریس را ندارند بلکه وظایف تربیتی، اطلاع رسانی و زیست فعالانه در جامعه نیز به آن اضافه شده است.
وی ادامه داد: مشارکت در آموزش و پرورش مبنای دینی و ملی دارد و وجود سنت حسنه وقف و استفاده از مساجد در امر تعلیم و تربیت نشان از مبنای دینی امر مشارکت است.
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: قریب به ۲ میلیون دانش آموز در مدارس غیر دولتی سراسر کشور مشغول تحصیل هستند و باید به فکر توسعه این مراکز و مدارس باشیم.
محمودزاده گفت: باید مدارس شیشه ای را برای  اجرای سند تحول بنیادین راه اندازی کنیم تا اصل شفافیت در اجرای سند رعایت شود.
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: اعتقاد داریم همه مردم باید در آموزش و پرورش نقش آفرینی کنند تا با استفاده از ایده های مختلف و متنوع مردم حیات طیبه را محقق کنیم.

وی ادامه داد: باید موسسین مدارس و مراکز غیر دولتی را با طرح های حمایتی تشویق و ترغیب به سرمایه گذاری های بیشتر در آموزش و پرورش کنیم.با پی گیری های انجام شده ۲  تبصره با همراهی و حمایت کمیسیون تلفیق برای کمک و حمایت از مراکز غیر دولتی تصویب شده است. 

 محمودزاده همچنین در آیین ارسال پنجمین مرحله کمک های مومنانه فرهنگیان بسیجی فارس ویژه دانش آموزان نیازمند سراسر استان به نقش مرجعیت و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی فرهنگیان در تمام عرصه‌های انقلاب اشاره و اضافه کرد: فرهنگیان در هر عرصه‌ای که نظام نیاز داشته به صورت داوطلبانه حضور پیدا کرده‌اند.
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش وجود سه هزار و ٤٠٠ شهید فرهنگی و ٣٦ هزار دانش شهید را گواه این موضوع عنوان کرد و گفت: در تمام ۴۳ سال گذشته، معلمان و مسئولان آموزش و پرورش در کنار بدنه انقلابی و جهادی آموزش و پرورش، تداعی کننده نقش برجسته خود در همه عرصه‌ها بوده‌اند.
محمودزاده گفت: در موضوع مشارکت، هم مردم و هم خود فرهنگیان باز هم نقش برجسته‌ای طی سال‌های اخیر ایفا کردند و مدرسه سازی، مدرسه داری، مدرسه یاری و ...برگرفته از نقش ممتاز آنها در حوزه مشارکت بوده است.
وی گفت: اکثریت فرهنگیان که فیش حقوقی بالایی هم ندارند در بحث درمان و کمک به بیماران صعب‌العلاج و تهیه بسته‌های معیشتی و ... مشارکت کردند.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: رفتارهای مومنانه معلمان تداعی گر ایثارگری های ۸ سال دفاع مقدس است و باید به دنبال ترویج این رفتارها در دانش آموزان نیز باشیم.
محمودزاده گفت: ۱۷۰ هزار معلم در مدارس غیر دولتی مشغول فعالیت هستند و دولت با تمام وجود برای اجرای لایحه رتبه بندی تلاش می‌کند.

تحصیل بیش از ۱۴۷ هزار دانش آموز فارسی در مدارس غیر دولتی

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: بیش از ۱۴۷ هزار دانش آموز استان فارس در مدارس غیر دولتی در پایه های مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند.
 محمد خلیل عسکری  ادامه داد: این تعداد دانش آموزان ۱۶ درصد از کل جمعیت دانش آموزی فارس را تشکیل می دهند که در ۲ هزار و ۲۶ واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: انتظار داریم  یک امتیاز ویژه برای معلمان مدارس غیر دولتی برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در نظر گرفت تا انگیزه و اشتیاق این معلمان زیاد شود.
عسکری گفت: دوران کرونا مشکلاتی را برای مدارس غیر دولتی ایجاد کرده است که در خصوص پایان مهلت ۳ ساله تمدید مجوزهای نوسازی در سال آینده باید تمهیدات و اقداماتی صورت گیرد.
وی گفت: ریل گذاری مدارس غیردولتی باید با هدف عدالت آموزشی صورت گیرد تا دانش آموزان مدارس دولتی احساس بی عدالتی نکنند.