به گزارش ایرنا، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز چهارشنبه در آغاز بکار این همایش اظهار داشت: آموزش الکترونیکی در کشور نسبت به سال های قبل بسیار موفق تر شده، چراکه زیرساخت های دانشگاهی توسعه یافته و اساتید آموزش های لازم را دیده و توانمندسازی اساتید صورت گرفته است.
علی خاکی صدیق افزود: دوران آموزش سنتی صد درصد چهره به چهره به اتمام رسیده است و باید رویکرد نوین آموزشی را پی بگیریم که این رویکرد نوین ترکیبی از آموزش سنتی و آموزش الکترونیک است.
وی اظهار داشت: با توجه به تجربهای که در این زمینه کسب کردیم بعد از دوران کرونا این امکان وجود دارد که بخشی از کلاسها به صورت مجازی برگزار شود، اما در حال حاضر نمی توان به صورت قطعی در این زمینه اظهار نظر کرد.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: به طور قطع آموزش پسا کرونا با قبل از کرونا متفاوت خواهد بود و ما شاهد تحول خوبی در جهان و در راستای ارتقا کیفی آموزش خواهیم بود و نوعی آموزش ترکیبی را در آینده میتوانیم ببینیم.
معاون آموزشی دانشگاه کردستان هم اظهار داشت: دانشگاه کردستان دارای جمعیت دانشجویی بیش از ۱۲ هزار نفر بوده و در این مدت که از زمان شیوع کرونا میگذرد این دانشگاه توانسته پیشرفت چشمگیری در زمینه توسعه آموزش مجازی داشته باشد.
محمد رزاقی گسترش ویروس کرونا و استفاده از ظرفیت های آن را فرصتی برای توسعه آموزش دانست و گفت: توسعه آموزش مجازی از جمله زیرساخت ها و برنامه های کاربردی آن از سال ۹۶ آغاز شده است و در همین راستا برای ارتقای کیفیت آموزش مجازی تلاش های بسیاری تا کنون صورت گرفته است.
وی افزود: دانشگاه کردستان دانشگاه مادر استان است و به همین دلیل مجبور هستیم طیف وسیعی از رشته ها را در دانشگاه داشته باشیم و با وجود جوان بودن، این دانشگاه توانسته پیشرفت های خوبی را در تمامی زمینه ها کسب کند.
معاون آموزشی دانشاه کردستان با اشاره به تحصیل دانشجویان بین الملل در این دانشگاه اضافه کرد: علاوه بر دانشجویانی که از استان های مختلف در دانشگاه کردستان تحصیل میکنند، دانشجویانی هم از کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان، سوریه، نیجریه، افریقای جنوبی، انگلستان و استرالیا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
دبیر اجرایی کنفرانس یاددهی و یادگیری الکترونیکی هم اظهار داشت: دانشگاه کردستان یکی از موفق ترین دانشگاهها در زمینه آموزش الکترونیک به گواه انجمن یادگیری الکترونیکی ایران بوده است.
پرهام مرادی اضافه کرد: در چند سال گذشته تجربه دانشگاه کردستان در زمینه آموزش الکترونیک بیشتر شده و توانسته ایم به ارگان ها و مدارس سرویسدهی رایگان انجام دهیم تا در این برهه زمانی آموزش در مدارس متوقف نشود.
وی گفت: در این کنفرانس اساتید صاحب نام و صاحب نظر با موضوعات روز سخنرانی خواهند کرد و در ادامه نیز دو پنل تخصصی و مقالات تایید شده به این کنفرانس ارائه میشوند.
پانزدهمین کنفرانس ملی و نهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی چهارشنبه و پنجشنبه با ارائه مقالات پذیرفته شده و انجام سخنرانی های کلیدی ادامه خواهد یافت و اختتامیه این کنفرانس ۱۹ اسفند خواهد بود.
محورهای این کنفرانس شامل رسانه های اجتماعی و یادگیری، ارزشیابی کیفیت آموزش در محیط های یادگیری، الکترونیکی محتوا های خلاقانه و تعاملی در یادگیری الکترونیکی، مدلهای یادگیری ترکیبی و هیبرید در آموزش، یادگیری خود رهیاب در محیط های یادگیری الکترونیکی، روندهای تکنولوژی جدید در یادگیری الکترونیکی، چالشهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و زیرساختی یادگیری الکترونیکی و یادگیری الکترونیکی در پاندمی کرونا و پسا کرونا است.