تهران - ایرنا - هزاران نفر از دانشگاهیان سوریه در استان « حمص » در حمایت از عملیات روسیه در اوکراین تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های سوریه، هزاران نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه «البعث» و نمایندگان سازمان‌های عمومی سوریه امروز (چهارشنبه) در خیابان‌های استان حمص با حمل پرچم روسیه در حمایت از این کشور برای انجام عملیات علیه اوکراین تظاهرات کردند.  

«عبدالباسط الخطیب» مدیر دانشگاه «البعث سوریه گفت: امروز حدود ۲۰ هزار دانشجو در یک گردهمایی گسترده در حمایت از اقدامات روسیه در اوکراین و در همبستگی با نیروهای مسلح روسیه و در حمایت از « ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه شرکت کردند. 

وی با بیان اینکه روسیه در جنگ علیه تروریست‌ها در کنار ما ایستاد، افزود: پس ما پشت سر روسیه هستیم و این وظیفه ماست و این کمترین کاری است که اکنون می‌توانیم انجام دهیم. 

مدیر دانشگاه البعث سوریه همچنین از نیروهای مسلح روسیه به دلیل اقدامی که روسیه و نیروهای مسلح آن در خاک سوریه علیه تروریسم بین المللی انجام دادند تشکر کرد. 

«آناستاسیا کولیسکینا»  رئیس شورای هماهنگی مهاجران روسیه در سوریه نیز گفت: روسیه در شرایط سخت از سوریه حمایت کرد و امروز سوریه در کنار روسیه در یک جبهه علیه امپریالیسم جهانی و در برابر سیاست استعماری آمریکا که با کمک تروریست‌ها و خائنان در سرزمین‌های خارجی جنگ می‌کنند، ایستاده است. 

وی با بیان اینکه من مطمئن هستم که حقیقت پیروز خواهد شد، افزود: روسیه و سوریه با هم هستند و پیروزی از آن ما خواهد بود. 

رئیس شورای مهاجران روسیه در سوریه با اشاره به اینکه سوریه ماهیت تروریست‌ها را می‌داند و از آن‌ها آسیب دیده است و می‌داند که جنگ در شرایطی که بسیاری از شهروندان غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد، دشوار است. افزود: بنابراین، متوجه می‌شود که چاره‌ای جز این عملیات خاص نبوده و چشم پوشی از آن دشوار است.  

وی اضافه کرد: سوریه و همه مردم آن و هم حزب بعث می‌خواستند که برای ابراز قدردانی و حمایت خود از رهبری روسیه برای حفظ صلح و رهایی از نازیسم جدید و ​​تروریسم این راهپیمایی را برگزار کنند.